A hármas metró felújított metrószerelvényeinek üzembe helyezése óta a BKV folyamatosan vizsgálja az utastér légkondicionálásának lehetőségeit – írja közleményében a vállalat.
Azt írják, műszaki konzultációkat folytattak a járműfelújítást végző Metrowagonmash Rt.-vel a fennálló műszaki akadályokról, a lehetséges megvalósítás feltételrendszeréről, különös tekintettel a szerelvényekre vállalt garancia kérdésére. Az új metrókocsikba lehetséges utólag beszerelni a klímát, azonban egyelőre nem tudják, milyen technológiát válasszanak, és mennyi pénzt szánjanak a fejlesztésre.
„A klimatizálás várható költsége, a járműátalakítás időszükséglete nagyban függ a választható technológiai megoldástól, amelynek részletes műszaki tartalmán a BKV a főpolgármester kérésének megfelelően felgyorsított ütemben dolgozik. A végleges műszaki tartalom és ahhoz kapcsolódó költségek meghatározását követően a BKV közbeszerzési eljárást ír ki az M3 metróvonal szerelvényeinek utólagos klimatizálására” – áll a közleményben.
A költségfedezet biztosítása az aktuális időpontban, a közbeszerzési eljárás kiírásakor szükséges, ez indokolja a Fővárosi Közgyűlés szerdai döntését, vagyis azt, hogy idén nyáron még nem lesz klíma a hármas metrón.