
Nem lepték el a koronavírus miatt pánikoló vásárlók a hazai szupermarketeket, de bizonyos termékek hiánycikknek számítanak. Ezeknek az ára nagy mértékben meg is emelkedett az elmúlt hónapban – derül ki a Privátbankár.hu Árkosár-felméréséből.
A március 4-én végzett, három nagy szupermarketláncot érintő felmérés alapján az alma drágul a legjobban, amit 83 százalékkal drágábban kínáltak, mint egy hónapja. 13 százalékkal drágább lett a krumpli, 20 százalékkal a liszt és az UHT-tej, közel 30 százalékkal a csirkemell – ezekből az alapélelmiszerekből valóban betárazhattak a háztartások február végére.

Üres polcok a kifosztott Bécsi úti Tescóban (Forrás: nlc)
Az előző hónaphoz képest a többi érintett termék közül a tészta csak 3 százalékot drágult, a rizs pedig 4,4 százalékkal olcsóbb is lett. Összességében az átlagos havi áremelkedés kiugró lett: elérte a 3,8 százalékot. Ez nem egyetlen áruháznak köszönhető, mindenhol áremelkedést mértek: az Auchan közel 3, a Tesco 3,5, az Interspar 5 százalékkal emelte árait egyetlen hónap alatt.