Fizetési felszólítást küldött az Elmű egy ügyfelének, pedig elvileg kikapcsolási moratórium van

nlc | 2020. Május 06.
Kikapcsolási moratóriumot hirdetett az Elmű a koronavírus miatt, mégis megtalálta egy fogyasztóját tartozás miatt. Mi a megoldás?

„Egyetlen lakossági ügyfélnél sem kapcsolja ki tartós számlatartozás miatt az áramot az ELMŰ-ÉMÁSZ” – idézi az áramszolgáltató március 13-i közleményét a 168óra.hu. A rendelkezés a visszavonásig érvényes, a gesztus célja egyértelmű: senki ne maradhasson áram nélkül, amíg otthon kényszerül maradni.

A cég ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a moratórium a nem lakossági ügyfelekre nem vonatkozik: 

„Ehhez képest érkezett meg ez a levél egy hónappal később, április 14-én. Úgy tudtam, a rendkívüli intézkedést még nem vonták vissza” –

írta a 168 Órához küldött levelében az egyébként lakossági fogyasztó K., aki mellékelte is az Elműtől érkezett felszólítást.

Merthogy felszólítást kapott, amiben az Elmű a tartozása „haladéktalan” rendezésére kéri, mégpedig „a kikapcsolás elkerülése érdekében”. Ha pedig a megadott határidőn belül nem fizet, jogi úton hajtják be.

K. nem vitatja, hogy van 25 ezer forint elmaradása (elektromos fűtést használ), aminek befizetése egyébként március 30-án volt esedékes. Vagyis az Elmű nem várt sokat a felszólítás kiküldésével: éppen két hetet.

„Egyetértek a levél tartalmával, rendezni is szeretném a számlát, bár nem nagyon értettem, egyáltalán miért küldték ki a felszólítást. Igencsak furcsa, hogy egy szó nincs benne arról, hogy egyébként járványhelyzet van. Mintha nem is tudnának arról, központilag milyen intézkedést hoztak egy hónappal azelőtt” – teszi fel a lapnak a kérdést K., és megjegyzi, hogy a részletfizetés lehetőségét sorolja a szolgáltató a levélben.

A biztonság – és persze saját megnyugtatása – kedvéért K. érdeklődött az ügyfélszolgálatnál, ahol meglepő tájékoztatást kapott: 

„Azt mondták telefonon, ez egy formalevél. Ne aggódjak, érvényes a kikapcsolási moratórium, nem fogják behajtani, de a felszólításokat továbbra is küldeni fogják, ha valaki nem rendezi a tartozását.
Azt már nem tudták megmondani, mi lesz, ha a kormány által elrendelt vészhelyzetnek vége lesz. De megnyugtattak, ez a szokásos levél.” 

A 168 Óra az Elműnél is érdeklődött a helyzetről, netán adminisztrációs hiba áll-e a küldött levél mögött. Boross Norbert, az Elmű-Émász kommunikációs igazgatója leszögezte: a társaság által önkéntesen vállalt moratórium „minden, az egyetemes szolgáltatáson belüli, lakossági ügyfélre vonatkozik”, a moratóriumiban meghatározott időponttól. Megjegyezte, vannak olyan ügyfelek akik például a vállalkozásuk nevén, nem lakossági fogyasztóként fizetnek.

Elképzelhető, hogy az adott ügyfél tartozása más időpontban, vagy más tarifa szerinti (nem lakossági) vételezésből származik – írta Boross Norbert, hozzátéve, hogy a leggyorsabb és legcélszerűbb az lenne, ha az ügyfél az ügyfélszolgálaon telefonon, e-mailben, vagy a mobil applikáción keresztül tisztázná a kérdést.

Bár a felszólítás mostani kiküldésére továbbra sincs tehát magyarázat, mégis, senki ne ijedjen meg, ha hasonló levelet kap, a kikapcsolást, pontosabban a behajtást sem rendelik el, míg a társaság vissza nem vonja a rendkívüli helyzet miatt elrendelt moratóriumot.

Kapcsolódó cikkek: 

Exit mobile version