Mint arról beszámoltunk, segítség nélkül hagyta a Wizz Air a Budapestre tartó utasokat Párizsban. Késő éjszaka még szállással hitegette őket a fapados légitársaság, de végül semmit sem biztosítottak nekik.
A történtekre a Wizz Air közleményben reagált a Blikknek. Ebből az derült ki, hogy a légitársaság azért halmozott fel késéseket, mert a légiirányítás munkaerőhiánnyal küzd. Viszont az utasok kárát a Wizz Air megtéríti és az Orly repülőtéren történtek tisztázására vizsgálatot indítanak.
“A szektorban – különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben, a biztonsági szolgálatoknál és a repülőtereken – széles körben tapasztalható munkaerőhiány miatt előfordulhatnak kisebb-nagyobb, legtöbbször a légitársaságunkon kívül álló okokból eredő fennakadások és késések. Sajnos minél nagyobb egy-egy késés, a szigorú repülésbiztonsági szabályozások (…) miatt annál nagyobb az esély a járattörlésre. Ebben az esetben is hasonló történt: a légiirányításnál jelentkező személyzethiány miatt járataink késéseket halmoztak fel, emiatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni kollégáink a repülőtér bezárása előtt” – olvasható többek között a bulvárlapnak eljuttatott közleményükben.
Kiemelt kép: illusztráció, iStock