Mit arról beszámoltunk, múlt pénteken segítség nélkül hagyta a Wizz Air a Budapestre tartó utasokat Párizsban. A beszámolók szerint a fapados légitársaság csak sms-eket küldözgetett a késésekről, illetve a járattörlésről, és szállással hitegette az embereket, de végül semmit sem biztosított nekik.
A Wizz Air közleménye szerint a légitársaság azért halmozott fel késéseket, mert a légi irányítás munkaerőhiánnyal küzd. Viszont az utasok kárát, megtérítik, és az Orly repülőtéren történtek tisztázására vizsgálatot indítanak.
Rövid időn belül ez volt a harmadik eset, hogy a fapados légitársaság törölte a Párizsból Budapestre tartó járatát. Az RTL Híradónak nyilatkozó szakértő szerint „egészen elképesztő munkaerőhiány van a légi közlekedésnek szinte minden ágazatában, tehát nemcsak a légitársaságoknál, hanem a repülőtereken, a földi kiszolgáló szervezeteknél is”.
Varga Gábor szakíró szerint szinte nincs olyan légitársaság Európában, amelyik ne kényszerülne a nyári csúcsidőszakban a járatszámok radikális csökkentésére.
Nem szabad feszesre tervezni egyetlen utazást sem, mert sajnos több mint 50 százalék a valószínűsége annak, hogy gépünk nem akkor fog elindulni, nem akkor fog megérkezni, és nagyon sokat kell a repülőtereken várni
– tanácsolta az utasoknak Varga Gábor hozzátéve, hogy érdemes kerülni a késő délutáni és esti járatokat.
(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Pexels/Magic K)