A Deák téri metróállomás három metróvonal találkozása egyszerre, így nem meglepő, hogy mindig kiemelkedő forgalmi pont volt és lesz is a fővárosiaknak. A kettes metró (vagy, ahogyan még ma is sokan hívják: a piros metró) 1972-ben, míg a kék, vagyis a hármas metró 1976-ban került átadásra. Ennek a felújítása kezdődött el 2017-ben, és idén be is fejeződnek a munkálatok. A maradék (még lezárt) megállókat márciusban és májusban adják át.
Megnéztük, milyen volt egykor a Deák tér és milyen most a felújított metró. (A fotók vegyesen tartalmazzák a 2-es és a 3-as metró részeit is.) Mutatjuk, mi az a két dolog, ami itt maradt velünk!
Modernnek számító mozgólépcső a Deákon 1971-ben. (fotó: Fortepan)
Tengerkék színt kapott az egyik mozgólépcső az átalakított Deák téri megállónál. A másik egyébként sárgát. (fotó: MTI/Balogh Zoltán)
Nagyon retró metró megálló 1971-ből (fotó: Fortepan)
Az új dizájn 2023-ból (fotó: MTI/Balogh Zoltán)
Valamiről jobb nem beszélni. Például azokról a metrókról, amik már a 70-es években is közlekedtek... (fotó: Fortepan)
...de most is járnak, csak felújítva. (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)
Oszlopok 1976-ban. (fotó: Fortepan)
És most. (fotó: MTI/Balogh Zoltán)
Az ikonikus csempés fal viszont megmaradt! MTI/Balogh Zoltán