Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Lidl Magyarország ellen, mert a cég vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc”.
Mint arról beszámoltunk, a versenyhivatal szerint az állítás a fogyasztó számára azt sugallhatja, hogy hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és amely állítás vélhetően valótlan tartalmú.
Az, hogy valóban megtévesztő volt-e a reklám, majd az eljárás végén fog kiderülni.
Addig viszont előkerítettük az egyik szórólapot, amelyben a kifogásolt megállapítás szerepel, így mindenki eldöntheti, számára megtévesztő-e a hirdetés vagy sem.
Íme a teljes oldalon:
és kinagyítva a kifogásolt megállapítás:
A versenyhivatali eljárásra reagálva egyébként a Lidl közleményt adott ki. Ebben azt írják, hogy a reklámkampányt a Pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozták. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül.
A GVH ugyanakkor úgy véli, hogy a Pénzcentrum által végzett nem reprezentatív felmérés valószínűsíthetően nem alkalmas az eljárás alá vont vállalkozás piacelsőségi állításának objektív, tényszerű igazolására.