A Wizz Air Abu-Dzabiból Budapestre tartó járatának helyi idő szerint kedden 19:10-kor kellett volna felszállnia, de ez még szerda éjjel sem történt meg. A Telex beszámolója szerint közel 30 órán át várakoztak az utasok, mire elindultak.
Szerda reggel arról értesült a portál egy helyszínen lévő utastól, hogy 4 órán át egy légkondicionáló nélküli helyiségben várakoztatták őket információ, víz és étel nélkül. Az 5. órában kaptak vizet és “valamilyen arab fűszeres ételt”.
A gépnek helyi idő szerint kedden 19:10-kor kellett volna felszállnia, de ez 20:40-re módosult. A becsekkolás rendben megtörtént, mindenki felszállt a repülőgépre, ám mégsem indultak el. Hosszú várakozás után végül a kapitány bejelentette, hogy a gép szenzorhiba miatt nem megy sehová, ezért mindenki kap szállást és ellátást. Az utasok hajnali négyre értek a szállásra, de alig tudtak pihenni, mert fél kilencre ment értük a busz. A repülőnek délben kellett volna felszállnia, de ez nem történt meg. Magyar idő szerint szerda este nyolckor még mindig a reptéren várakoztak az utasok – akkor már 27 órája.
A Wizz Air-nél a Telex megkeresésére azt közölték, hogy a gépet meghibásodás miatt át kellett ütemezni.
UPDATE (12:04)
“Ma reggel 7:10-kor sikeresen megérkezett Budapestre a Wizz Air Abu Dhabiból menetrend szerint július 25-én tervezett járata. A gép szenzorhiba miatt nem tudott a tervezett időben felszállni. A szakemberek azonnal megkezdték a hiba elhárítását, de az elhúzódó javítási folyamat miatt a légitársaság végül mentesítő gépet küldött az utasokért. Az Abu Dhabiban ragadt utasoknak a Wizz Air-rel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég szállást és ellátást biztosított erre az időre. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért elnézést kér. A járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál igényelhetik a számlák másolatának bemutatásával” – közölte a Wizz Air az nlc-vel.
Kiemelt fotó: illusztráció, Artur Widak/NurPhoto via Getty Images