Az országos akcióhoz 162 PENNY üzlet, 406 vöröskeresztes munkatárs és 972 önkéntes csatlakozott, a résztvevők együttesen 6.334 órát töltöttek az adományok gyűjtésével. Emellett egy héten át minden egyes – az akciós újságban megjelölt – termék megvásárlása után 20 forintot ajánlott fel az üzletlánc, melyből az ünnepi időszakra 10 millió forintot gyűjtött családok megsegítésére.
„Büszkék vagyunk rá, hogy vásárlóink segítségével újra segíthettünk a rászoruló embereken, és a tavalyi évhez képest sokkal több felajánlást juttathatunk el számukra. Öröm látni, hogy egyre több ember gondolja úgy, hogy adományozni jó dolog. Határozott célunk, hogy továbbra is folytassunk minden olyan programot, amellyel a nélkülözők életét könnyíthetjük meg” – mondta a gyűjtés kapcsán Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarországi kommunikációs vezetője.
A 8. PENNY Mikulásfutáson is közösen jótékonykodott a két szervezet: jó állapotú használt játékokat gyűjtöttek rászoruló gyermekeknek. Az eseményen több mint 2000 futó vett részt, 248 hazai település és 29 ország képviseltette magát, a PENNY pedig közel 100 fős csapattal állt a startvonalhoz.
Az élelmiszermentés is fontos az üzletláncnak
Ahogy egész évben, december végén is zajlik a közös munka a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a PENNY Magyarország között. Az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemről az ünnepek alatt sem feledkeznek meg, több mint 200 üzletben egész évben folyik az élelmiszermentés a karitatív partnerekkel együttműködve.