

Elhalasztották az elektromos légitaxik bemutatkozását Párizsban, amit eredetileg az olimpiai játékok idejére tervezett az üzemeltető, de egyelőre nem kapta meg hozzá a hatósági tanúsítványt. A párizsi repülőtereket üzemeltető ADP Group és a Volocopter a francia főváros körüli Ile-de-France régió támogatásával eredetileg kísérleti repüléseket szeretett volna végrehajtani Párizs keleti részén, kihasználva az olimpiai játékokra irányuló világméretű figyelmet – számolt be az MTI. A végső cél egy új közlekedési mód megvalósíthatóságának demonstrálása lett volna sűrűn lakott városi területeken függőleges fel- és leszállásra alkalmas repülő járművek működtetésével.
A 2020 óta tervezett projekten az elmúlt hónapokban számos módosítás történt, miután a Volocopter nem kapta meg időben az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség engedélyét ahhoz, hogy fizető utasokat szállíthasson.
A jelenlegi változatban a kétüléses repülőgép akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek a pilotafülke feletti 18 rotort működtetik, s a jármű sokkal csendesebb, mint egy helikopter a gyártója szerint.
Az elmúlt hónapokban a francia közlekedési minisztérium azt hangsúlyozta, hogy ezeket a járműveket a jövőben, nagyobb változatban, egészségügyi mentésekre vagy szervszállításokra lehet majd használni, s nem tértek ki a légitaxiként történő üzemeltetésre, ami a tehetősebbek gyorsabb közlekedését szolgálná. A projektet ugyanis nem támogatja a párizsi önkormányzati képviselők többsége. A városvezetés “ökológiai aberrációnak” nevezve a tervet, még bíróságon is megtámadta a közlekedési minisztérium rendeletét, amely engedélyezte a helikopterleszállópálya létesítését Párizsban.
Kiemelt fotó: Mustafa Yalcin/Anadolu Agency via Getty Images