
A német kiskereskedelmi lánc vásárlóinak sokáig várniuk kellett egy tanácsadóra az önkiszolgáló pénztárnál, ha például életkor-ellenőrzésre volt szükség egy vásárolt termék esetében. Azonban a lánc változtatni kíván ezen: legalábbis néhány litván üzletében új rendszert tesztel. Néhány vásárló észrevette, hogy miután beolvasták a vásárolt termékeiket, amelyek között sör is volt, már nem kellett igénybe venniük a bolt segítőjét.
Általában a telefonomat bambulva szoktam várni a bolti segítőre. Ma is ezt tettem. De felnéztem, ránéztem a pénztárgép képernyőjére, és már nem volt ott az üzenet az életkor ellenőrzéséről. Még körül is néztem, hogy vannak-e kamerák vagy ilyesmi
– nyilatkozta a helyi médiának Kestas, egy vilniusi lakos. A lánc képviselői is megerősítették, hogy az új önkiszolgáló pénztárrendszer telepítése után a segítők már távolról is ellenőrizhetik a vásárlók életkorát.
A Lidl pénztárgépei tehát az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően képessé válnak a távoli életkor-ellenőrzésre. A cég közleménye szerint az új rendszer lehetővé teszi az önkiszolgáló kasszák gyorsabb használatát, hiszen a segítőknek nem kell minden kasszához odamenniük.
A korszerűsített önkiszolgáló pénztárgépek lehetővé teszik a tanácsadó számára a mobileszköz használatát, így az alkalmazott képes lesz megoldani olyan problémákat, mint például a vevő életkorának távoli megerősítése.
Ez nemcsak a vásárlók, hanem az alkalmazottak számára is kényelmes – több idejük van a vásárlók gyors és kényelmes kiszolgálására
– jegyezte meg a Lidl Litvánia értékesítési szervezetének vezetője.
Egyelőre nincs információnk arról, hogy a rendszer idehaza mikor kerül bevezetésre, de ha beválik, biztosak lehetünk abban, hogy Magyarországon is találkozhatunk vele.
(via)