nlc.hu
Aktuális

Óriási a botrány, kiverte a biztosítékot a közönségnél, ezért lépett a Cinema City: megszünteti a kormányzati reklámokat

A hétvégén derült ki, hogy a Cinema City mozihálózat a Zootropolis 2. vetítése előtt is lejátszotta a Magyarország kormánya által rendelt társadalmi célú hirdetést – sok szülő és mozilátogató szerint teljesen indokolatlanul egy gyerekfilm előtt. A reakció gyors és hangos volt: az aHang civil platform levélküldő kampányt indított, amihez két nap alatt közel ezren csatlakoztak.

A nyomásnak lett eredménye: a Cinema City csütörtök délután közölte, hogy a kormányzati spot kikerül a filmek előtti reklámblokkból.

„Megértettük, hogy sok néző nem szeretne ilyen hirdetéseket”

Az aHang kampányában arra kérte a mozihálózatot, hogy hagyjon fel minden olyan gyakorlattal, amely kormányzati vagy más politikai jellegű tartalmak vetítését eredményezi, különösen gyermekfilmek előtt. Levelükben azt írták: kiskorú nézőkről és családjaikról van szó, akik joggal várják el, hogy egy szórakoztató, kulturális program során ne találkozzanak politikai befolyásolási kísérletekkel, és hogy az ilyen reklámok tovább erodálhatják a közéleti kommunikáció minőségét.

A Cinema City válasza szerint a cégnél figyelték az eset körül kialakult „felfokozott hangulatot” és az irányukba érkezett – sokszor minősíthetetlen hangnemű – kommenteket. A mozi végül úgy döntött:

„Megértettük, hogy sok moziszerető néző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni nálunk, így a december 4-től kezdődő mozihéttől ez a spot kikerül a film előtti reklámblokkból.”

Nem pártpolitikai hirdetésnek tartották – mégis leveszik

A cég a válaszában azt is hangsúlyozta, hogy eddigi működésük során – és a jövőben is – tartózkodnak a konkrét pártpolitikai hirdetésektől, illetve minden olyan üzenettől, amely

  • nemi, vallási, nemzetiségi csoportok vagy egyének ellen uszít,
  • gyűlöletkeltésre alkalmas,
  • vagy veszélyezteti a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését.

Hozzátették: szerintük a kifogásolt kormányzati reklámfilm tartalma nem esett ezekbe a kategóriákba – ennek ellenére, a nézői visszajelzésekre reagálva kiveszik a spotot a reklámblokkból.

A közlemény végén a mozi sajnálatát fejezte ki az „elszabadult indulatok” miatt, és azt írta, bíznak benne, hogy az adventi időszakban a filmek továbbra is az önfeledt szórakoztatást szolgálják.

aHang: „semmi helye a kormánypropagandának a filmek előtt”

Az aHang megköszönte annak a több mint ezer embernek a kiállását, akik a gyerekek és a közbeszéd tisztaságának védelmében üzentek a Cinema Citynek. Közleményükben azt írták, bíznak benne, hogy a mozihálózat belátta: a filmek, pláne gyerekfilmek előtt „semmi helye a kormánypropagandának”.

 Fotó: illusztráció, Getty Images

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top