Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba! Politikai gumiszoba
Kedves Fórumozók!
Felhívjuk figyelmeteket, hogy a politikai topikokat csak a jogszabályokban kötelezően előírt mértékben moderáljuk, ezért itt fokozott a személyeskedés, vita, anyázás veszélye. Aki ezekbe a topikokba ír, illetve ezeket olvassa, készüljön fel lelkileg, és húzzon vastag bőrt a várható virtuális pofonok ellen, mert a moderátorok itt NEM törlik a bántó hangvételű hozzászólásokat, ha azok nem sértenek személyiségi jogokat, vagy egyéb jogi előírásokat.
A moderálással kapcsolatos további részletek a Felhasználási Feltételekben (http://www.nlcafe.hu/felhasznalasi) olvashatók.
Üdv: a moderátorok
Felhívjuk figyelmeteket, hogy a politikai topikokat csak a jogszabályokban kötelezően előírt mértékben moderáljuk, ezért itt fokozott a személyeskedés, vita, anyázás veszélye. Aki ezekbe a topikokba ír, illetve ezeket olvassa, készüljön fel lelkileg, és húzzon vastag bőrt a várható virtuális pofonok ellen, mert a moderátorok itt NEM törlik a bántó hangvételű hozzászólásokat, ha azok nem sértenek személyiségi jogokat, vagy egyéb jogi előírásokat.
A moderálással kapcsolatos további részletek a Felhasználási Feltételekben (http://www.nlcafe.hu/felhasznalasi) olvashatók.
Üdv: a moderátorok
Alkotmány VIGYÁZZ!
2011-03-15 13:561.
Létrehozva: 2011. március 15. 13:56
Sziasztok!
Mint tudjuk a kormány benyújtotta az alkotmánytervezetet a parlament elé.
Szeretném felhívni mindenki figyelmét egy nagyon fontos dologra, a Költségvetési Tanács létrehozására!
Nagyon ravaszan megpróbálták a figyelmet elterelni erről az apróságról, az emberek a gyerek után járó szavazati jogon csámcsognak most (ami végül mégiscsak belekerült a tervezetbe), vagy a vármegye, kúria kifejezéseken.
Közben pedig kőkemény sumákolás van a háttérben, ha elfogadják az új alkotmányt (és miért ne fogadnák el, hisz ők maguk kreálták) az általuk létrehozott Költségvetési Tanács bebetonozza a narancsos kormányt keményen! Ha esetleg a jövőben egy választáskor nem a naracsosok alapítanak kormányt, az új kormány által megalkotott költségvetést a Költségvetési Tanácsnak is el kell fogadnia, különben az új kormány az új alkotmány értelmében feloszlatható és új választásokat írnak ki!
Nos, a Költségvetési Tanács tagjai sok évre bebetonozott narancsos emberkék...
Szerintetek mi következik ebből? Lesz esélye a jövőben bármilyen nem narancsos kormánynak költségvetést elfogadtatnia és fennmaradnia?
És ezt mi most komolyan csendben, belenyugvóan végignézzük?
További részletek: Na ez a durva…
Az alkotmánytervezet teljes szövege: http://img.index.hu/cikkepek/1103/alk.pdf
Mint tudjuk a kormány benyújtotta az alkotmánytervezetet a parlament elé.
Szeretném felhívni mindenki figyelmét egy nagyon fontos dologra, a Költségvetési Tanács létrehozására!
Nagyon ravaszan megpróbálták a figyelmet elterelni erről az apróságról, az emberek a gyerek után járó szavazati jogon csámcsognak most (ami végül mégiscsak belekerült a tervezetbe), vagy a vármegye, kúria kifejezéseken.
Közben pedig kőkemény sumákolás van a háttérben, ha elfogadják az új alkotmányt (és miért ne fogadnák el, hisz ők maguk kreálták) az általuk létrehozott Költségvetési Tanács bebetonozza a narancsos kormányt keményen! Ha esetleg a jövőben egy választáskor nem a naracsosok alapítanak kormányt, az új kormány által megalkotott költségvetést a Költségvetési Tanácsnak is el kell fogadnia, különben az új kormány az új alkotmány értelmében feloszlatható és új választásokat írnak ki!
Nos, a Költségvetési Tanács tagjai sok évre bebetonozott narancsos emberkék...
Szerintetek mi következik ebből? Lesz esélye a jövőben bármilyen nem narancsos kormánynak költségvetést elfogadtatnia és fennmaradnia?
És ezt mi most komolyan csendben, belenyugvóan végignézzük?
További részletek: Na ez a durva…
Az alkotmánytervezet teljes szövege: http://img.index.hu/cikkepek/1103/alk.pdf
Az Alaptörvény nem alkotmány! Nincs társadalmi legitimitása. Ennélfogva bármikor figyelmen kívül hagyható, és helyette visszaállítható a régi, illetve újonnan indított alkotmányozási folyamattal kell alkotni egyet!
Na.....akkor hát közkézrekerült az mszp 2006-os titkos Alkotmány-tervezete.....
Amiből kiderül, azt reklamálják manapság, amit AKKORIBAN ŐK MAGUK IS TERVEZTEK.
Hazug, tolvaj, mocsok, szemét banda, a pedofil államvallású elempével együtt.
Itt van Orbán Viktor példaképe. Lehet, hogy a jövője is?
http://www.fn.hu/makro/20110331/konok_sikeres_ado ssagcsokkento/
Nem kell hozzértőnek, sem jogásznak lenni. De mások beszélgetésébe olyanról, amit nem olvastál, nem is kell beleszólni, pláne, ha rögtön kiderül: nem is tudod, miről van szó.
Ez nem az első ilyen eset, felesleges olyanról kioktatni valakit - ahogy te teszed állandóan a fórumon -, aminek nem néztél utána.
Hogy a hiteledet lejáratod, az a te bajod, de mások beszélgetését zavarod.
Ha ehhez a témához akarsz hozzászólni, kösd fel, vagy csak nevetségessé válsz.
Mostmár lassan kezdesz röhejes lenni...ha olyanokkal akarsz forumozni akik mindent ismernek..akkor talán TE vagy rossz helyen.. nemgondolod?? Itt egy egyszerü forumon NEM az a cél hogy jogászok vessék össze a tudásukat ki hogyan értelmez valkamit hanem az hogy EMBERK beszélgessenek...lehet neked ez nagy dolog mert olyan soha nem voltál.olyan akivel normálisan is lehet beszélgetni..igaz nemkávéztam veled söt nem is fogok még akkor sem ha feljelentesz ahogyt igérted és birosággal fenyegetsz ..Egyszerüen NEMÉRDEKELSZ fletudod fogni vagy valami más nyelven is irjam le???
Kimélj meg a választol..meg magadat is..
Hát, van az Alaptörvényben jónéhány olyan, amit lehet kifogásolni - nem az "államvallás" része -, nekem jobban fáj az alkotmányos jogok nagyon erős csorbítása az Alkotmánybíróság hatáskörének megnyirbálásával (hiszen oda az állampolgárok fordulnak, ha az állam nem tartja tiszteletben az alkotmányos jogokat).
Egyébként amit ezekből a fordításokból csinálnak - lásd: médiatörvény, amelynek a hivatalos fordításából valóban szándékosan hagyták ki azt, amit az EU meg is kifogásolt -, az nevetséges és jó alaposan lejáratja az országot (vagy remélem, csak a kormányt).
Azért ehhez hozzátenném, hogy nincs igazad teljesen. Nincs "államvallás" az új Alaptörvényben sem (és szerintem sem lehet, mert az automatikusan kirekesztené mindazokat, akik vagy nem vallásosak, vagy más vallásúak).
Ehhez képest nagyon jól mulatok, hogy aki általában nem olvas el egyetlen törvényt sem - viszont van róla határozott véleménye -, máris replikázik az állításodra.
Nos, visszatérve a hitvallásra (leánykori nevén preambulumra), ilyeneket tartalmaz:
"Büszkék vagyunk arra, hogy Szent István királyunk ezer évvel ezelőtt szilárd alapokra helyezte a magyar államot, és hazánkat a keresztény Európa részévé tette." és
"Elismerjük a kereszténység nemzetmegtartó szerepét. Becsüljük országunk különböző vallási hagyományait."
és "Tiszteletben tartjuk történeti alkotmányunk vívmányait és a Szent Koronát, amely megtestesíti Magyarország alkotmányos állami folytonosságát és a nemzet egységét."
De még ezek is változhatnak.
Tehát - szerencsére, mert én sem értettem volna egyet - nincs benne "államvallás", noha ezen a fórumon nagyon sokan szeretnék azt (és most tényleg nem jelenlegi fórumozókra célzok, de rengetegszer lehetett olvasni, hogy ez egy "keresztény" ország, és ezzel máris diszkrimináltak mindenkit, aki ezt másképpen érezte).
kereszténységet ismeri el nemzeti vallásként és követendő értékként és védi azokkal szemben akik más vallás követői, vagy esetleg egyetlen vallást nem követnek
Nehéz megértenem hogy mi a fene bajod van ezzel...egész nyugat europában az össze törvény pont a keresztény értékrenden alapul...Mit kifogásolsz ezen?? vezesék be a muszlim közösségeken belül a sharija törvényt mint önrendelkezést??vagy??
Mindenki aki eddig betartotta a törvényeket az gyakorlatilag követte a keresztény értékrendet is..Nem azt jelenti hogy ezentul elkell menned templomba meg a gyerekedet meg kell keresztelned,nyugodtan körülmetéltetheted ha ugy akarod..
Ja és ugye nem csak a hitvallásról szóló passzust, hanem a tényleges életfogytigtartó börtönbüntetésről szóló részt is szégyenlik, mert erről sem szólnak egy büdös szóval sem a fordításban...
De vannak dolgok amiknek olykor pont az ellekezőjét állítják...
És ezt már eljátszották a Médiatörvénnyel is és valószínűleg fogják ezután is. Más kérdés, hogy ezzel a magyar népet járatják le a nemzetközi közvélemény előtt, akik azt hiszik magukról, hogy bárkit hülyének nézhetnek...
Nem csoda, hogy szégyenlik, hiszen ez eredendően összeegyeztethetetlen az általános EU irányelvekkel. A hitvallás bevezetésének legnagyobb problematikája, hogy nem szavatolja a vallási szabadságot, hanem pont ellenkezőleg. A kereszténységet ismeri el nemzeti vallásként és követendő értékként és védi azokkal szemben akik más vallás követői, vagy esetleg egyetlen vallást nem követnek.
Ezzel szépen vissza is repítjük az "történelmi alkotmányunkat" olyan történelmi korokba melyek alapelvei és ideológiái teljesen elavultak és ellenkeznek a demokratikus átalakulással, fejlődéssel.
Olvastam. Nem is értem, mire jó ez.
Még ha csak - mint ahogy az EP Néppárt frakcióvezetője jelezte - az idő rövidsége miatt fordították slendrián módon, akkor is ciki. Hogyan felejtődött ki a Nemzeti Hitvallás?
És azt olvastad, hogy két alkotmányfordítást küldött Brüsszelbe a kormány?
Megint ugyanaz, mint a médiatörvény hivatalos fordításakor, amiből kimaradt éppen a lényeg.
Most mintha a Nemzeti Hitvallást szégyellnék, mert az maradt ki, de végül az EP képviselők megkapták a jó fordítást is.
Olvastam. Még szerencse, hogy nem fogadták el, szerencse, hogy némelykor győz a józan ész.
Ha ez így marad, az azt jelentette volna, hogy kétharmados (azaz sarkalatos) törvényről az AB soha nem határozhatott volna.
Olvastad azt a módosítót, ami szerint az Ab a történelmi alkotmány, az alaptörvény, és a kétharmados (sarkalatos) törvények alapján köteles a döntéseit meghozni? Szerencsére az alkotmányügyi bizottság leszavazta Lázár ezen módosítóját.
(Lázár mentségére legyen mondva, hogy csak ő tud a Fidesz frakcióból módosítót benyújtani, mert rajta kívül valamennyi frakciótag aláírta az Alaptörvény tervezetet, így ők nem jogosultak erre.)
Alkotmány mint kormánypárti és ellenzéki? Fából vaskarika.
Az új Alaptörvény is valamennyiünké lesz, ezért sem mindegy, mi van benne.
Érdekes, hogy Bod Péter Ákos (akit nem lehet vörösbaloskomcsilibsimaszopnyiknak nevezni, hiszen az Antall-kormány minisztere és jegybank-elnök is volt) szintén nem helyesli ugyanezt.
""Nem szerencsés egy ilyen korlát beállítása, egy jogi intézmény hatáskörét nem érdemes hozzákötni egy bizonyos mutatóhoz" - mondta az InfoRádiónak Bod Péter Ákos, aki hozzátette: az államadósság központi kérdés Magyarországon és Európában is, de az intézményrendszert nem ehhez kéne szabni, hanem a hosszú távú folyamatokhoz. "
Hát igen, zoltánkának nem ártana erre odafigyelnie, igaz, csak addig írta naponta az államadósságot, amíg nem az övéi voltak kormányon, azóta mintha nem olvasnánk ilyeneket, pedig hogy tetszene.
Egy kép a 2009. második félévi (vigyázat, nem mostani, és bruttó [!!!!] államadósságról van benne szó) bruttó adósságokról Európa-szerte:
-------------------------->>>>
Mindenesetre 2009. második felében - történelmünk egyik gazdasági mélypontján - nem voltunk az élvonalban Európában, mármint ami az államadósságot illeti.
De mit mond még Bod Péter Ákos?
"Az egyetemi tanár fontosnak tartja, hogy az államháztartásról és az állami pénzügyekről "kemény mondatok" legyenek az új alkotmányban, de hozzáfűzte: az uniós tagságunkból fakadóan viszonylag sok a kötelezettségünk, amelyek betartása esetén felesleges az alaptörvénybe foglalás."
A polgumis sokaságban nem találom, hová írta be nyhpraxis - nem ide, látom -, hogy az AB hatáskörei visszaállnak, ha az államadósság nem haladja meg a GDP-arányos 50 %-ot.
Neki ez tetszett, nekem nem (itt válaszolok erre, mert ez a szaktopik, és nehéz visszakeresni a többiben).
Nem, mert a maastrichti kritérium is 60 % - nyilván nem véletlenül -, tehát jóval azalatt lenni ugyan jó lenne, de mégis úgy 15-20 év múlva akarjuk bevezetni az eurót, amihez pedig csak 60 %-ot kell teljesítenünk.
Ebből akár levonhatjuk azt a következtetést is, hogy legalább 15-20 év lenne, amíg elérnénk ezt a szintet, különösen ha minden ciklusban tudnánk államadósság-csökkentésre akkora vagyont felhasználni, mint most a magánnyugdíjpénztári tagoktól einstandolt közel 3 ezer milliárd.
Sajnos, ez csak most az egyszer állt rendelkezésre, és 3 év múlva már nem lesz belőle egy fitying sem (de akkor majd tapsolunk, gondolom, milyen ügyesen csökkentettük az adósságot ezzel az egyszeri tétellel).
Tehát ez az 50 %-os államadósság nem elérhető távlatban létezhet.
Nem gondolom, hogy az állampolgárok alkotmányos alapjogai bármiféle ok-okozati kapcsolatban lehetnek azzal, hogy az állam aktuális vezetése éppen milyen gazdaságpolitikát folytat.
Pedig a költségvetést, adót, járulékokat érintő AB-hatáskör - mert erről van szó - csak akkor érvényesül egyébként is, ha az indítványozónak az alkotmányos alapjogait megsértették (mint általában, az AB csak alkotmányossági szempontból vizsgál jogszabályokat, mert nem bíróság).
Mégis, mi köze valaki (vagy valakik) alkotmányos jogainak az államadóssághoz?
Ilyen eset lehet pl., ha az AB nem foglalkozhat a már egyszer - egyébként elég formai okból - visszadobott ingatlanadó kérdésével, akármekkora blődséget is tartalmaz a jogszabály és akármennyire alkotmányellenes - mint pl. a múltkori esetben volt -, nem semmisítheti meg az AB.
Miért is lehet egy ilyen alkotmányellenes? Lehet diszkriminatív pl. (nemre, fajra, vallásra, nemzetiségre, stb. tekintettel hozhat más-más szabályokat és ez bármilyen extrémnek is tűnik, ha nincs megsemmisítési jogkör, ezt simán meg lehet akár lépni), tartalmazhatja akár a köz- és magántulajdon állampolgárokra előnytelen megkülönböztetését, stb.
Ez az államadóssághoz kötés majdnem olyan, mint amely "javaslat" fel szokott tűnni itt-ott a fórumon, miszerint a választópolgárokat meg kell különböztetni aszerint, hogy hová szavaznak és aszerint felelősségre is kell őket vonni az általuk leadott szavazatnak megfelelő kormány cselekedeteiért, amelynél nagyobb marhaságot ritkán lehet olvasni (de az nlc egy külön közeg, a társadalmon belül).
Senki - bármilyen kormányról legyen szó - választópolgárként nem felel a kormányok cselekedeteiért, részben azért, mert csak egyszer 4 évente van módunk választani, aztán a kormányok "elidegenednek" a választóktól, mennek a saját fejük után, amibe senkinek nincs beleszólása, másrészt mert sokszor még programot sem látunk, amikor választunk.
De még visszatérek a témára, folytatom.
Igazad van, módosítottunk 1990-ben, ezennel megkövetlek (keretezd be).
De módosítottunk 1989-ben is, elég sokat.
Alkotmány kis a-val: éppen jogiforum.hu-ról vettem, amit mondtam.
Az alkotmány kérdése nem kormánypárti és nem ellenzéki. Az alkotmány mindenkié, az összes magyar polgáré.
Az alkotmányt általában így írják, sőt, így is használatos a jogi nyelvezetben.
Komolyan mondom, megáll az eszem: 1990-ben alkotmányoztunk?
Alkotmány: ellenzéknél valóban kis a.
De kompetensen:
www.kormany.hu/hu/mo/az-alkotmany
Ami az Alaptörvényt illeti, néhány, számszerűleg szerencsére nem sok kivétellel és bővítéssel (amelyek közül némelyek nekem sem tetszenek igazán) szinte szó szerint azonos másolata az 1990-es alkotmánynak (kis a-val).
Annyi a különbség, hogy amikor az alapjogokat felsorolja, általában tesz hozzá még (2) és (3) bekezdést is, tehát az adott alapjogot meg is magyarázza kissé.
De egyértelműen a régi alkotmány talaján áll, legalábbis ezekben.
A normakontrollal egyetértek: az előzetes nem pótolja az utólagost, tehát mégiscsak szűkülnek - sajnos - bizonyos alkotmányos jogok.
Pont most írtam a Skiccpali c. topikban erről, bár nem olvastam a Velencei Bizottság véleményét.
Valóban nagyon szűkítették az AB-n kezdeményezésre jogoultak körét, az utólagos normakontroll esetén főleg.
Jónéhány kifogást támasztott a Velencei Bizottság az alkotmánytervezettel kapcsolatban (forrás: MNO).
Pl. túl gyorsnak találják az alkotmányozási folyamatot, azaz "aggodalmukat fejezték ki a feszes tempó miatt" (nem, nem a képviselőket féltik a sok munkától).
Ennél fontosabb azonban, hogy nem helyeslik az AB előzetes normakontrollját - bár vannak ellenkező vélemények a fórumon -, mert az politikai szerepbe kényszerítheti az Alkotmánybíróságot. Én egyetértek ezzel a véleménnyel. Igen, abba fogja kényszeríteni, főleg, ha hozzáadjuk a jelenlegi utólagos alkotmánykontroll nagyon erős korlátozottságát (ez sokkal erősebb lesz, mint eddig).
Javasolták, hogy az utólagos normakontroll - amely jelenleg alapvető állampolgári jog és bárki kérheti az AB-tól - ne csak az ogy képviselők legalább 25 %-a és a kormány által legyen kérhető (sajnos, az alkotmánytervezetben így szerepel és ezzel én nem értek egyet), hanem az ombudsman is kezdeményezhesse azt.
Még így sem lesz ez a jog olyan széles, mint az 1990-es alkotmányban volt, sajnos.
Kifogásolta a Velencei Bizottság azt, hogy - a jelenlegi, azaz a tavaly, a kormányváltás után bevezetett AB-korlátozásnak megfelelően - a költségvetési kérdésben és adójogszabályokkal összefüggésben érvényesülő korlátozás továbbra is fennmarad az új Alaptörvényben.
Én is kifogásolom.
Mindezt a jövő héten küldik meg hivatalos levélben, kíváncsi leszek, lesz-e foganatja.
A médiatörvény....itt is van irtam már viszont itt az alaptörvényben (alkotmány neve) van benne az csak 4 részböl áll ebböl az egyik a sajtoszbadság,abban van ez a mondat: A hiteles tájékoztatáshoz valo jog !!Ezt olvasgasd kicsit mire majd megérted hogy mit is jelent...Ez a törvény védi az ujságirokat mindenféle retorzio ellen,egészen addig amig HITELESEN tájékoztatnak DE CSAK ADDIG !!!Ezért IS nemkezdenek el hazudozni összevissza.
Most akkor mi van ?? itt sincsen demokrácia ezek szerint?? itt sem irhatnak minden hülyeséget...mégis tavaly ezt az országot mondták ki a világ legdemokratikusabb országának.....
Megmondom neked öszintén Én nemtudom ugy értelmezni a törvényeket ahogyan Te mert,,alapvetöen egy joindulatu ember vagyok és soha nemhittem olyan süket dumába hogy, majd ha,,meg mi van akkor,,meg ha a másik lesz akkor........semmi sem lesz a mediatanáccsal sem akárkikböl is áll a fidesz éra után sem ha az igazat irják,hitelesen tudositanak és NEM hazudoznak összevissza,NEM csinálnak lejárato kampányokat...érted..?????
Aki meg nem azt akarja az csak reszkessen ezután is meg sipitozzon a demokrácia után..
Mennyivel is lóg túl a KÖltségvetési Tanács ciklusa a kormányzás ciklusnál? 1 évvel, hisz 5 évre választják?
Tényleg lényeges, gazdaságunkat tizedelő, államháztartási hiányunkat hatványozó, azonnali intézkedést kívánó probléma, ami ellen csakis a komoly civil ellenkezés fog tudni fellépni.
Ugyanmár.....
(Csak csendben kérdem: Simorotok még hány évig lóg át?)
Ismét kérem, idéznéd, hoznád, hol látod a bebetonozást, konkrétan az Alkotmány-kérdésben, de a médiatrövényben is csak ugyanezt a felszínes általánosságot hangoztatod, a lózungot.
A bebetonozás addig működik, amíg a Fidesznek kétharmada van. Amint az Mszp-nek vagy Jobbiknak bármikor kétharmada lesz, máris megváltoztathatja az Alkotmányt és bármit Magyarországon.
Értem én, addig nincs alkotmányozási kényszer, amíg az MSZP-nek nincs kétharmada.
Csak azt ne hangsúlyozd annyira, hogy Te lennél a civil kontroll. Ismét kérlek, feketén-fehéren idézd, hol van az a bebetonozás? Alkotmányban, médiatörvényben? Mert így csak liberális melléduma, amit mondasz.
Ugyan már, mindig ez van, 60 éve.
Fidesztől való elhatárolódás: az ország kéátharmadától való elhatárolódás.
Mint mondtam, belső kényszer náluk, mindig mindenhol aláhúzottan hangsúlyozni, ők mások.
Unger, itt a baloldal használja.
Biztos tudod, itthon nem a szocialista a baloldali.
És nem a polgári oldal a diszkriminatív.