Ahogy a megnyitón elhangzott: “lassan több mint negyven éve” vár erre Budapest, hiszen “a metróépítés terve egészen az 1970-es évekig nyúlik vissza”.
Biztos ami biztos, a főpolgármester előre figyelmeztetett arra, hogy előfordulhatnak “kisebb kényelmetlenségek, zavarok”. “Ezek egy bonyolult rendszer gyermekbetegségeinek tekintendők világszerte” – fűzte hozzá.
Kényelmetlenségek ide vagy oda: az utasok péntek déltől vasárnap üzemzárásig ingyenesen utazhatnak (és fotózhatnak) az új fővárosi látványosságon.
A 4-es metró szerelvényei csúcsidőszakban két-három percenként járnak majd.
A tizenöt, egyenként négy kocsiból álló, egy légterű metrószerelvény automata irányítású. Az első fél évben még lesz “vonatkísérő személyzet” a szerelvényeken, de azt követően a vezetőfülkéket elbontják.
A 7,3 kilométeres, tíz állomást magába foglaló első szakasz építése 2006-ban kezdődött. A két különálló alagútból álló vonal a budai végállomásáról, a kelenföldi vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren, majd a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar.
A projekt az állam és a főváros közös finanszírozásában, az EU társfinanszírozásával valósult meg. A beruházás összköltsége 452,5 milliárd forint.