Fotó

128 éves a budapesti villamos – akkor és most képek

Pontosan 128 éve adták át a főváros első villamosvonalát, 1887. november 28-án. Az 1000 mm-es nyomtávolságú pálya a korábbi lóvasút vonalán, a Nyugati pályaudvar és a Király utca között épülhetett meg a Siemens & Halske cég jóvoltából. A sikeres próbaüzem után alakult meg a BKV egyik elődje, a Budapesti Városi Vasút (BVV). Ebből az alkalomból jártuk be Budapestet, hogy megnézzük, mennyit változott azóta a fővárosi villamoshálózat.

Szent Gellért tér (47-es és 49-es villamosok)

Rákóczi út – Erzsébet körút sarok (a régi 67-es villamos a Rákóczi úton)

Deák tér (47-es és 49-es villamosok a Szabadság híd irányába)

Ganz 1000-es típusú villamos utastere – Ganz KCSV–7 típusú villamos utastere a 2-es vonalán

Bem rakpart (19-es villamos pálya)

Erzsébet híd felhajtó, háttérben a Belvárosi templom (régi 44-es villamos)

Erzsébet körút – Dohány utca sarok (4-es és 6-os villamos)

Ferenc körút – Üllői út kereszteződése (4-es és 6-os villamos)

Ferenciek tere (a régi 44-es villamos helyett ma már a 7-es busz jár)

Hungária körút a Kerepesi útnál (1-es villamos)

Kálvin tér (47-es és 49-es villamos)

Keleti pályudvar (a régi 44-es villamos a Szépilona és az Állatkert között közlekedett)

Lánchíd az Akadémia felől (2-es villamos a Jászai Mari tér irányába)

Lánchíd budai hídfője (2-es villamos)

Mester utca (régi 6-os villamos, most az 51-es villamos vonala)

Teréz körút, Nyugati Pályaudvar (4-es és 6-os villamos pálya)

Az archív képeket a Fortepan segítségével állítottuk össze.

128 éves a budapesti villamos - akkor és most képek

Akkor és most Budapest!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.