Gasztro

A mi pulykánk – ahonnan még nem láttuk

Utánajártunk, ki áll a pulykamellfilé mögött. Egész tömeg, legalább 15 ezren álltak ott. És volt az a furcsa pulyka is, csőrében egymillió forinttal.

Nem mindenkit mutatunk be személyesen, de a pulyka tényleg megkerülhetetlen (www.amibaromfink.hu). A 15 ezerből két kedves hölgyet, Erikát és Erikát ajánlanánk figyelmetekbe, az ő munkahelyükről is szól ez a történet.

 

Bánfi Józsefné Erika telepvezető

Erika napjait nem kevesebb mint 28 ezer rendkívül érzékeny madárral tölti. A pulykák a hathetes előnevelőből érkeznek, sok melengetés, babusgatás után. A hizlalóban Erika keze alá kerülnek, hogy vele és tíz munkatársával töltsék a következő 8-10 hetet. Erika munkájában soha nincs szabadnap. A növendék pulykák folyamatos, 24 órás gondoskodást igényelnek.

Figyelnie kell, mennyire elevenek, ellenőrizni kedélyállapotukat, mert még az időjárási frontokat is megérzik. A telepvezető ráadásul amolyan várkapitányként őrködik afelett, hogy a zárt telepre csak az léphessen be, akinek szakszerű dolga van ott, és hogy minden személyes higiéniai szabályt maradéktalanul betartsanak. 2001 óta, amióta Erika vállal felelősséget az állományokért, mindig az elvárt állapotban, egészségesen adta át a felhizlalt pulykákat vágásra.

 

Koch Erika termelési adminisztrátor

Ifjú korához képest meglepő, évtizedes pulykafeldolgozói múltra hivatkozhat. Nyári munkásként tíz szünidőn át csomagolta a konyhakészre feldolgozott pulykatermékeket. Közben a Tessedik Sámuel Főiskolán mezőgazdasági mérnökként diplomát szerzett, diplomamunkáját – természetesen – pulykafeldolgozásból írta, konzulense egy feldolgozói szakember volt.

Már diplomásként jelentkezett újra a gyártósori munkára, de konzulense meglátta az ablakon át, és inkább irodai állást ajánlott neki. Most már nem a pulykákkal, hanem feldolgozói munkatársaival foglalkozik. Például az öccsével, aki nemrégiben ugyanitt vállalt munkát.

 

***

Egy friss kutatás szerint a magyar vásárlók elsősorban a minősége és a biztonsága miatt ragaszkodnak a magyar baromfihoz, de 49%-uk azt is fontosnak tartja, hogy vásárlásával magyar munkahelyek megőrzéséhez járul hozzá. Ugyanezt a szempontot Ausztriában a megkérdezettek közel 70%-a tartotta szem előtt. A patriotizmusnak helye van vásárlási döntéseinkben. Megéri odafigyelni a védjegyre, amíg hűségünk segít megőrizni a figyelmet, amelyet közel 40 ezer társukkal együtt Erikáék szentelnek a mi baromfinknak.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top