Gasztro

Tanévkezdet: Nagyító alatt az iskolák fejlesztési igényei

A legtöbb iskola infrastruktúra-fejlesztésre és a sporteszközkészlet bővítésére költene - derül ki az Univer Product Zrt. felméréséből.

A kutatás arra kereste a választ, hogy milyen fejlesztési igényei vannak a magyar általános és középiskoláknak, illetve melyek a leginkább forráshiányos területek. Az Univer Product Zrt. iskolai fejlesztéseket támogató programjának keretében 1640 kérdőív került feldolgozásra. Ez szokatlanul magas, 46%-os visszaküldési arányt jelent.

Az első kérdés arra irányult, hogy az iskolák szerint melyik az a három terület, amelyek fejlesztésére a legkevesebb pénz jut. Az összes válaszadó 27,4%-a az infrastruktúrát jelölte meg első helyen, 18% az informatikát, 13%-a pedig a sporteszközöket ítélte meg leginkább forráshiányos területként. Míg a falusi és a nagyvárosi iskolákban az infrastruktúrára voksoltak legtöbben, a budapesti tanintézmények 25,6%-a az informatikát jelölte meg első helyen.

Ugyanakkor összefüggés mutatható ki az iskolák tanulóinak létszáma és a fenti kérdésre adott válaszok között is. Eszerint minél több diákja van egy tanintézménynek, annál kevésbé értékelik az informatikát szűkösen támogatott területként. Ennek épp az ellenkezője igaz a sporteszközökre, hiszen ezt a 100 diák alatti iskolák 5,08%-a, a 101-1000 diákkal rendelkezők 13,6%-a, az 1000 felettiek 23,88%-a jelölte első helyre. A felmérés szerint tehát minél nagyobb egy iskolában a tanulók létszáma, annál nagyobb szüksége van anyagi forrásra a sporteszközkészlet fejlesztéséhez.


* A felmérés nem reprezentatív.

A felmérés arra is választ ad, hogy a tanintézmények számára mely területek fejlesztéséhez a legnehezebb pályázati úton pénzhez jutni. A legnagyobb arányban a tanulmányi kirándulást (19%) jelölték meg válaszadók; ezt követte a szertárak (15,1%) és az infrastruktúra (15,1%) támogatása

A felmérés készítői végül arra voltak kíváncsiak, hogy mire költene az iskola 3 millió, 1,5 millió, illetve 0,5 millió Ft értékű támogatást. A válaszadók mindhárom összeg esetén a sporteszközök fejlesztését jelölték meg legnagyobb számban.


Nyerjen a mi iskolánk! A 2008. szeptember 1-jével induló Nyerjen a mi iskolánk! program célja, hogy az Univer majonéz, mustár és ketchup termékek fogyasztóinak közvetítésével sporteszközöket és pénznyereményeket juttasson el a magyarországi általános és középiskolákhoz. A vásárló magánszemélyek feladata az akcióban résztvevő termékeken található Sulipontok gyűjtése, postai úton történő beküldése, valamint egy iskola megnevezése, amelyet támogatni kívánnak. A 200 Sulipontos támogatást elérő iskolák automatikusan 5 db Spalding kosárlabdát kapnak. A fődíjak (3 millió, 1,5 millió és 500 ezer forint) az összes beküldött Sulipont között kerülnek kisorsolásra, így minél több Sulipont érkezik egy iskola nevére, annál nagyobb eséllyel nyer. A pénzt a kedvezményezett iskoláknak egy általuk előre pontosan meghatározott felújítási, fejlesztési vagy oktatási célra kell költeniük.

Az akció időtartama: 2008. szeptember 1. – 2009. április 10.

A sorsolás időpontja: 2009. április 30.

A nyereményjáték hivatalos játékszabályzata a www.univer.hu oldalon érhető el. További információ a boltokban elhelyezett szóróanyagokon és a helyi tarifával hívható 06 40 200 761-es infovonalon.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top