A Coca-Cola első kikeverése óta, mindig is a stabilitás egyik szimbóluma volt és lesz is. Azóta, hogy 1886. május 8-án John S. Pemberton egy atlantai patikában először összeállította a titkos receptet, és elkezdte kimérve, pohárban árulni az üdítőt, egészen napjainkig változatlan összeállítással kerül a boltokba.
Szintén változatlan a már ikonikus szimbólummá vált piros-fehér logo, amit Pemberton könyvelője rajzolt le először és azért tartották meg, mert nagyon megszerették azt a két nagy C betűt. Ez a logo volt az, amelyik először képviselt egy terméket a Time Magazin címlapján 1950-ben. Korábban nem fordulhatott elő, hogy a címlapra egy márka logója kerüljön, de ekkor már szinte az egész világon ismert volt, és ezzel a Time Magazin is elismerte, hogy a Coca-Cola ikonná vált.
A stabilitás és a klasszikushoz való ragaszkodás mellett ugyanakkor ez a márka volt az, amelyik mindig bevállalta az újításokat, és mertek merészet tenni. Így például korát megelőzve elsőként szerepeltetett hirdetésében színes bőrű sportolókat.
De a Coca-Cola mutatta be nekünk a Mikulást, a ma ismert formájában. Ugyanis nem mindig viselt piros ruhát, néha kicsit kövérebbnek, néha soványabbnak ábrázolták, de szakálla sem volt a kezdetektől. Először 1931-ben rajzolták le azt a piros ruhás, nagyszakállú, jó kedélyű urat, aki azóta is a klasszikus, szerethető figura legismertebb ábrázolása.
Egy másik figura nálunk nem vált annyira ismerté, de Amerikában nagy népszerűségnek örvendett. Ő volt Sprite Boy, aki 1941-ben azért jelent meg a plakátokon, hogy egyértelművé tegye, a „Coca-Cola” és a „Coke” ugyanarra az italra utal. Ez a kedves kobold először csak plakátokon tűnt fel, de később a tv hirdetésekben már meg is mozdult.
1946-ban jelent meg az a „Yes” poszter, amelyen – abban korban – meghökkentő módon egy bikini ruhás lány volt látható. A poszter azóta is népszerű és gyakran feltűnik különböző retro stílusú dísztárgyakon.
A márka a művészettel és vizualitással való egybeolvadását legjobban talán az szimbolizálja, amikor az ikonikus palack vált egy alkotás alanyává, 1962-ben ugyanis a pop-art irányzat legismertebb alakja, Andy Warhol megfestette képét, amelyen csak Coca-Cola palackok voltak láthatóak.
De visszatérve az új, szerethető figurák felsorolására, természetesen nem hagyhatjuk ki a nálunk szintén jól ismert, mindig szomjas jegesmedvéket, akik 1993-ban az első animációs reklámok között tűntek fel a sarki fényeket csodálva. A hirdetés szintén nagy siker volt és a jegesmedvék a bemutatás után azonnal a márka szimbólumaivá váltak.