És talán az is jó érzéssel tölt el, ha egy reklámüzenetből nem szemét, vagyis környezetet terhelő fölösleg, hanem valami újrahasznosított – esetünkben kosár készül. Ezért lett a kétszázhúsz kilónyi anyagból piacrajárós gyümölcskosár a Sió jóvoltából a Medence Csoport tervezésében és kivitelezésében. Most elmondjuk, hogy szerezheted meg az egyik kosarat, pár nap múlva pedig interjút olvashatsz az alkotókkal!
Három művészsrác cihelődik valami irdatlan nagy, őszibarackot ábrázoló anyaggal a fiatal művészeket és környezettervezőket tömörítő Medence Csoport műhelyében/irodájában/kiállítóterében a pesti Nagyvásárcsarnok melletti kis utcában. A szomszédban, a Csarnokban a kofák a szezon legjobb magyar gyümölcseit kínálják, a vásárlók kosarakban hordják haza az őszibarackot, a körtét, a szőlőt. A műhelyben pedig olyan kosarak készülnek, amilyenhez hasonlót még sosem láttak – pedig a Medence Csoport 2006 óta hasznosít újra reklámanyagokat.
Hány reklámponyva takar Budapesten épületfelújítást? Nyilván több tucat ponyva. Hány kiló egy ilyen óriási ponyva? Nyilván több száz. És mi lesz velük, miután lekerül a házról? Nyilván megy a szemétbe, mind a több tonnányi anyag. Vagy mégsem? A „Mindenünk a gyümölcs” feliratú Sió óriásreklámból 1000 darab piacrajárós gyümölcskosár készül.
Ahhoz, hogy a tiéd legyen, nem kell vészesen megerőltetni magad: dobj egy like-ot a www.facebook.com/siogyumolcs oldalnak, válaszolj öt kérdésre, „tépj” anyagot a virtuális plakátról és már csak annyi kell, hogy sorsoláson mázlid legyen.
„Csak 220 kiló az az irdatlan, ezer négyzetméteres anyag?” kérdeztük Magyar Gergőt, a Medence Csoport egyik tagját. „Figyelj, pont elég volt mozgatni a harminc fokban” – válaszol vigyorogva. „Az üvegházhatásnak viszont van egy rossz hírünk: egy farmernadrág elkészülése és használata során 32kg Co2 terhet jelent a környezetnek, egy ilyen RE+KLÁM táska pedig csak 1,6kg-ot! Ebben benne van a tisztítás is – merthogy azzal kezdjük, hogy nagyon komoly anyagokkal megtisztítjuk a szennyeződéstől a hálót.”