Gasztro

Kivonul az iskolákból a legnagyobb üdítőgyártó cég

Októbertől kivonul az iskolai büfékből az egyik legnagyobb üdítőgyártó cég. Hogy ez csak jó marketingfogás vagy példamutató magatartás, nem tudni, de egy biztos: az Emmi örül...

Kivonul az iskolákból a legnagyobb üdítő gyártó cégA Napi.hu értesülései szerint a cég teljesíteni akarja a 20/2012-es Emmi rendelet közel egy évvel ezelőtt hatályba lépett előírását, amely szerint a szeszes ital és dohányáru mellett a magas cukor- és sótartalmú termékeket, így elsősorban csokikat, csipszeket és az üdítők egy részét sem lehet forgalmazni az iskolákban. Bár ez nem a gyártóra, hanem alapvetően a forgalmazókra, vagyis a büfésekre ró kötelezettséget – jegyzik meg.

Az amerikai óriás italgyártó magyarországi lépése nem tekinthető egyedinek, az elmúlt napokban elterjedt hírek szerint az önkéntes korlátozásnak több más italgyártó is eleget tesz, annál is inkább, mert a büféüzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy az egészségtelennek minősített termékeket nagykereskedőknél szerezzék be – és lényegében zavartalanul tovább árusítsák. Az ilyen termékekre kivetett népegészségügyi termékadó (NETA) beépül az eladási árba.

Nahát, milyen emberbaráti tett!

Elsőre mi is ezt gondoltuk, arról azonban nem szól a fáma, hogy vajon milyen indokok mozgatják a cég vezetését. Persze egy ekkora cégnél már teljesen belefér, hogy egy-egy ilyen fontos kérdésben határozottabban foglal állást. Hiszen a gyerekek nem megfelelő táplálkozása olyan probléma, amely mellett egyre kevésbé lehet elmenni. Arról viszont nincs tudomásunk, hogy a nagy üdítőgyártó cégek egységesen megegyeztek volna abban, hogy mind kivonulnak az iskolai büfékből.

Ameddig ez nincs így, addig a kampányban résztvevő cégek csak a saját lelkiismeretüket nyugtathatják meg, de a nyolcadikos Fercsike ugyanúgy beveri majd a félliter kólát az ebédszünetben, mint eddig, csak a pénz most egy másik nagy zsebbe folyik… Mint ahogy az olajcégek esőerdőmentő akciói is nagyon példásak, de arról közben mélyen hallgatnak, hogy a kőolaj-kitermelésből származó hulladék milyen mértékben károsítja számukra oly fontos bolygónkat.

A kampány egyébként azt a kérdést is felveti, hogy a kivonulási akcióval vajon a cég elismeri, hogy a kóla nem egészsége?

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top