Több magyar terméket forgalmaz a Lidl, és több magyar beszállítóval működik együtt, mint egy évvel korábban. Emellett a magyar termékek forgalma is csaknem 20 százalékot emelkedett Magyarország legdinamikusabban fejlődő diszkont áruházláncában. A 2013 márciusában indult “Lidl a magyar beszállítókért” program első éve sikeresnek bizonyult.
A Lidl Magyarország tavaly márciusban indította el magyar beszállítói programját, mellyel az a célja, hogy még több magyar terméket kínáljon vásárlóinak, és még több hazai beszállítóval működjön együtt. A program első éve pozitív eredményekkel zárult. 327 magyar termékkel bővült a szortiment, az év során 26 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, a magyar termékek forgalma pedig 17 százalékkal magasabb, mint a program indulását megelőzően.
“Szeretnénk minél több jó minőségű magyar terméket kínálni vásárlóinknak és biztos üzleti partnerként állni a magyar beszállítók mellett. Az elmúlt egy évben ezen a területen elért eredményeink arra sarkallnak minket, hogy tovább folytassuk a programot, és még szélesebb, magyar termékből álló szortimentet alakítsunk ki” – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
A Lidl a magyar beszállítóinak lehetőséget ad arra is, hogy – csatlakozva az áruház nemzetközi hálózatához – termékeik külföldi Lidl áruházakba is eljussanak. Ezen a területen is sikeres a program, míg egy éve 36 magyar beszállító 106 terméke volt elérhető 9 különböző európai országban, ma már 55 magyar beszállító 178 termékéhez juthatnak hozzá 10 európai ország vásárlói. Az exportnövekedés kiemelten érinti a friss zöldségeket és gyümölcsöket, hiszen ezek iránt nőtt leginkább az igény a szomszédos országokban.