Az verseny döntőjébe jutott új ízesítésű termékek július végén kerültek a boltok polcaira az Egyesült Államokban, az emberek pedig közösségi oldalakon szavazhattak kedvencükre. A tavalyi verseny győztese a sajtos-fokhagymás kenyér ízű burgonyaszirom volt, amely még mindig kapható az országban.
A wasabi-gyömbér ízű burgonyaszirom egy New Jersey-i ápolónő, Meneko Spigner McBeth ötlete volt, ő egymillió dollárt vagy az eladott termékek utáni egyéves bevétel bizonyos százalékát fogja kapni attól függően, melyik összeg a magasabb.
Ram Krishnan, a Frito-Lay’s marketingfőnöke szerint a verseny megmutatta, hogy az amerikaiak több nemzeti ízre vágynak. A döntő egyik vesztese a kapucsínó ízű burgonyaszirom lett. A terméket a világhálón szavazók sok esetben undorítónak és émelyítőnek találták. Krishnan szerint azonban az is komoly eredmény, hogy az íz bekerült a négyes döntőbe.
A verseny eredetileg az Egyesült Királyságból indult, majd 14 másik országban is megrendezték, mielőtt tavaly elérte volna az Egyesült Államokat. Szaúd-Arábiában a pizza, Egyiptomban a garnélarák, Új-Zélandon a tradicionális vasárnapi sült, míg Szerbiában az ecetes uborka ízesítésű burgonyaszirom volt a legnépszerűbb.