A megvásárolt dolgok fele rajta sem volt a bevásárlólistánkon, legalábbis abban a világban, ahol a Business Insider is megjelenik. A gazdasági lap ennek apropóján összegyűjtött pár módszert, aminek köszönhetően esetleg több pénzt hagyunk a boltban, mint azt eredetileg terveztük.
1. A boltok nagy részét úgy rendezik be, hogy az óra járásával ellentétes irányban járjuk be őket. Ez azért jó, mert az emberek nagy része jobbkezes, így amíg a ballal tolja a bevásárlókocsit, a jobbal szépen pakolhatja bele az árut.
2. Az akciós holmikat jól eldugják hátra, hogy mire elérünk odáig, megakadjon a szemünk pár drágább dolgon is. Ezen felül ami akciós, azt nem is igyekeznek olyan csinosan elrendezni, hogy elvegyék a kedvünket a széttúrt ruháktól vagy sajtoktól.
3. Külön stratégiával várják a különböző típusú vásárlókat, a kozmetikumokat például azért helyezik a bejárattól távoli pontokra, hogy mire az édesanya megvett mindent a gyerekeinek, nyugodt szívvel jutalmazza meg magát valamivel a kozmetikai részlegről.
4. A zenét is igyekeznek úgy megválasztani, hogy megfeleljen a vásárlók korosztályának, mert ha nem tetszik a zene, akkor úgy érezzük, hogy sokkal több időt töltöttünk benn, mint valójában.
5. A legősibb és legtöbbet hozó fogás a kasszák környékén felhalmozott sok-sok apróság, amiből még nagyon sokan bedobnak ezt-azt a kosarukba. Így kel el rengeteg magazin, cukorka, napszemüveg és szájfény.