Nem használhatják az olimpiai bronzérmes úszó Kenderesi Tamás szavait saját kampányaikhoz az éttermek – figyelmeztet a Magyar Olimpiai Bizottság. A MOB emiatt felszólította a cégeket a posztok eltávolítására, de komolyabb jogi lépéseket is fontolgatnak – írja a Kreatív.
Két hazai étteremlánc ugyanis beemelte kampányába Kenderesinek a sajtburgerről szóló szavait.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság világosan fogalmaz: az olimpiát megelőző 9. naptól az olimpiát követő 3. napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét – még a sportoló egyéb szponzorai is csak nagyon komoly körültekintéssel, de leginkább sehogy. Ráadásul az olimpia főszponzora a McDonald’s, és az irányelveket tartalmazó dokumentumban kifejezetten van egy olyan rész, ami azzal példálózik, hogy versenytársnak igencsak nem illik felhasználni kampányaiban az olimpia arculati elemeit, vagy az ott részt vevő sportolók nevét – olvasható a Kreatívon.
A szendvics azután kapcsolódott össze Kenderesi bronzérmes teljesítményével, hogy a fiatal úszó ezt nyilatkozta a döntő után:
“Az utolsó öt méter eléggé csípett, ott már gondolkodtam, hogy mit kellene csinálni. Azt hiszem, a szívem vitt be. Elfáradtam, rám férne egy-két sajtburesz.”
Hírek, érdekességek, interjúk, fotósorozatok a 2016-os olimpiáról az NLCafén.