Még 2016 májusában tette közzé az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) azt a jelentését, amiben az élelmiszeripar kedvelt – bár borzalmasan környezetpusztító – alapanyagát, a pálmaolajat marasztalják el. Ebben kifejtik, hogy a pálmaolajban – a margarinokhoz és egyéb növényi olajokhoz hasonlóan – a feldolgozás alatt olyan rákkeltő anyagok keletkeznek, amelyek egészségügyi kockázatot jelentenek a fogyasztóknál.
A jelentés nyilvánosságra kerülése óta a gyártók többsége, illetve az áruházak bojkottálni kezdték a pálmaolajat, ellenben a Ferreróval, ami inkább reklámkampányt indított a Nutella biztonságáról, mintsem lecserélte volna az alapanyagot. A cég bevételének egyötöde a Nutella eladásából származik, amelynek fontos összetevője a pálmaolaj, ami a termék krémességéért felel, és hosszabb eltarthatósági időt biztosít.
Biztos, hogy egy reklámkampány olcsóbb, mint áttérni a pálmaolajról valami kevésbé káros összetevőre. Míg a pálmaolaj tonnája nagyjából 230 ezer forint körül beszerezhető, a helyettesítő termékei, a napraforgó- és repceolaj 245 ezer, illetve 260 ezer forint körüli áron kaphatók. A Ferrero közel 185 ezer tonna pálmaolajat használ fel egy évben, amit éves szinten csak több milliárd forintos pluszköltséggel tudna kiváltani.