13 budapesti pékséget tesztelt próbavásárlással a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE). Mivel a pékáruk esetében nem kötelező feltüntetni a terméken a részletes információt (pl. összetevők, allergének), vásárlóként az eladó tájékoztatására kell hagyatkoznunk.
A TVE azt vizsgálta, hogy milyen tájékoztatást kapunk a pékségekben és a honlapjukon a termék összetételéről, adnak-e blokkot kérés nélkül, mibe csomagolnak, hol készül a pékáru, mennyire beazonosítható a termékek ára, tudnak-e egyértelmű válaszd adni, ha valaki ételallergia miatt keres valamilyen “mentes” élelmiszert.
Az első három helyen újhullámos, alternatív pékségek végeztek. A termékek összetételéről, valamint tejmentes és gluténmentes termékekről adott korrekt tájékoztatás, az egyértelmű árfeltüntetés, a honlapon lévő részletes információk, valamint a helyben, friss alapanyagból sütött termékek miatt értek el jó eredményt a Jacques Liszt, a Pipacs pékség és Bite Bakery Café.
Több pékség azért veszített pontot, mert habár a szóbeli tájékoztatás megfelelő volt, az árak ömlesztve, egy táblán voltak feltüntetve, ami nehezíti a fogyasztók számára a konkrét termék árának beazonosítását. Két hely szintén pontot veszített amiatt, hogy nem tudták megmondani a rozskenyér összetételét (rozsliszttartalmát).
Jó hír, hogy a legtöbb helyen papírba csomagolnak. Mindössze két pékségben találtak a tesztelők műanyag csomagolást.
Két pékséget az allergénekkel kapcsolatos pontatlan tájékoztatás miatt eleve kizártak a rangsorból, ugyanis a nem megfelelő tájékoztatásnak komoly egészségügyi kockázata is lehet a vevőre nézve. A Princessnél nem tudtak tejmentes terméket ajánlani, holott a honlapjuk alapján van ilyen termékük. A Príma péknél, amikor a tesztvásárló gluténmentes terméket kért, diabetikus terméket ajánlottak, ami a cég honlapján lévő, amúgy kiváló tájékoztatás alapján gluténtartalmú.