Több franciaországi Lidl üzletben potom húsz euróért árulják a világ legismertebb konyakjait, ami a konyaktermelő szakmának egyáltalán nincs ínyére. A Lidl a neves francia konyakmárkák, a Hennessy, a Martell és a Remy Martell XO Extra Old változatát kínálja félliteres üvegben 20 euróért. A konyak műfajában a csúcsot jelentő termékek alapára 7 decis üvegben minimum 100 euró, nem véletlen tehát a felháborodás a szakma részéről.
A Lild persze hárít, arra hivatkozik, hogy a most piacra dobott készleteket régen szerezték be, és a beszerzési költség és a vásárlóknak kínált ár között nincs lényegi különbség.
Közben lehet, hogy a Lidl csak a francia konyakfogyasztás fellendítésén fáradozik. Miközben a francia konyak a világban a leginkább exportált tömény ital, amelynek fő fogyasztói az amerikaiak és a kínaiak, a legendás ital a saját hazájában visszaszorulóban van, miközben a whiskyeladás rekordokat dönt – írja a HVG.
Az alacsony francia konyakfogyasztás egyik oka a magas ár. Erre jöttek rá a szupermarketek.