125 éves története során először alkoholos italt dob piacra a Coca-Cola. A világ legnagyobb üdítőitalcége Japánban fog kísérletezni az ötlettel, ahol az egyre növekvő Chu-Hi (csúhai) piacra szeretnének betörni – írja a Financial Times.
A csúhai alkoholos üdítőital, lényegében egy sócsú nevű japán égetett szeszből, szódavízből és valamilyen ízesítésből áll. A dobozos üdítőként árult csúhai alkoholtartalma a sörhöz hasonló, jellemzően 3 és 8 százalék közötti, a legkülönfélébb (és olykor egészen szokatlan) ízesítésekkel pedig elsősorban a nő fogyasztókat veszik célba.
Az alkoholos üdítőitalok évről évre egyre népszerűbbek a szigetországban, 2013 óta minden évben 5 és 25 százalék között nőttek az eladások, a piacot azonban egyelőre japán cégek uralják – mint a Strong Zero, a Highball Lemon vagy a Slat. Ezen változtat most a Coca-Cola, az első nagy nyugati cég, amelyik szemet vetett erre a szegmensre.
Azt, hogy a Coca-Cola alkoholos italt fog piacra dobni, egy ideje már sejteni lehetett: James Quincey, a vállalat egyik vezetője már bejelentette egy befektetői találkozón, hogy nem zárnának ki egy ilyen lépést, a részletekről azonban akkor még nem árultak el többet. Végül a cég honlapján jelent meg egy interjú, amelyben Jorge Garduño, a japán részleg vezetője hivatalosan is megerősítette, hogy az új alkoholos italokat még 2018-ban piacra vinni.
Érdekesség, hogy a Coca-Colának az 1970-es években már volt egy hasonló, de hamvába holt kísérlete, amikor felvásároltak néhány kaliforniai és New York-i borászatot, és a United Airlines gépein kezdtek dobozos borokat árusítani.