Nyolcmillió eurót szánt rá a tiroli Berglandmilch nevű tejtermékgyártó vállalat, hogy 2019 végére visszaváltható üvegekben árusíthassák a tejet. A pénz az új palackozó sorra, az üvegek higiénikus mosására és újrafelhasználására, valamint az újfajta és kibővült raktárigényeknek megfelelően a raktározásukra lesz elköltve.
A Berglandmilch akcióját tevékenyen segíti a Greenpeace, mivel egyértelmű: a visszaváltható üvegek használata lényegesen kevésbé környezetszennyező, mint az eldobható tetrapak kiszerelésű dobozok. A tejforgalmazó vállalat ezzel a harminc éve berekesztett hagyományhoz tér vissza: az 1990-es évek elején még az italok 70 százaléka üvegben került a boltok polcaira (üdítők, alkoholos italok, tejtermékek egyaránt), mára ez az arány már 20 százalék alatt van.
A hír további részletei a deluxe.cafeblog.hu eredeti posztjában olvashatóak.