Öt és félmilliárd forintot költöttünk virsli termékekre tavaly decemberben. Ez 13 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi érték – számolta ki a NielsenIQ. Múlt
decemberben közel négyezer tonna fogyott virsliből,
tizedével meghaladva a tavalyelőtti mennyiséget. A forgalom több mint fele – 54 százaléka – a diszkontokban és a szupermarketekben zajlott, negyede pedig a hipermarketekben. Saját márkás virslire több mint hárommilliárd forint költés jutott, ami a teljes költés több, mint fele. A legtöbben sertésvirslit vesznek – ez adja a forgalom 57 százalékát.
Második helyen a baromfivirsli-forgalom áll 22 százalékkal,
utána pedig 17 százalékos súllyal a pulykakészítmények. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi vizsgálata az idén húszból öt virslinél tapasztalt valamilyen jelölési hibát. Közülük két termék zsírtartalma magasabb volt a megengedettnél, így azok a továbbiakban nem árusíthatók virsliként. A Magyar Élelmiszerkönyv a virsli megnevezés használatát minimális fehérje-, illetve maximált zsír-, víz- és sótartalomhoz köti.