

A Purple Rain című dal Prince egyik legismertebb és legnépszerűbb szerzeménye, amely 1984-ben jelent meg a zenész azonos című albumán, később pedig a Purple Rain címet kapta az életrajzi Prince-mozifilm is.
2016-ban azonban piacra dobott egy Purple Rain nevű édes bort az ohioi L’uva Bella Borászat, három évvel később, 2019-ben pedig a kifejezést sikerült bejegyeztetniük márkanévként is. Tavaly nyáron viszont jelentkezett a Prince-hagyatékot kezelő csoport, és pert indítottak, mert szerintük a bor nevében az a szókapcsolat szerepel, amelyet Prince tett világhírűvé, és nagyon szorosan kapcsolódik az 57 éves korában elhunyt zenész imidzséhez – vette észre a Magyar Konyha a Rolling Stone cikkét.
A borászat azonban egyelőre nem hátrált meg, és egy furfangos dologgal vágott vissza. Szerintük a rajongók jól tudják, hogy Prince nem ivott alkoholt, ezért nem fogják a bort a zenésszel összefüggésbe hozni.
Az ügy végére az Egyesült Államok védjegyoltalommal és -bejegyzéssel foglalkozó hivatala tehet pontot rövid időn belül.
(Kiemelt kép: nlc-montázs, fotó: L’uva Bella Winery; BERTRAND GUAY / AFP)