Már 2010-es évek közepén meghökkentettek az Aldi-reklámok. A német diszkontáruházlánctól pont nem vártam a határfeszegető poénkodásokat, azt meg főleg nem, hogy az aktuális heti akciókat kitartóan igen fárasztó viccekkel reklámozzák. Néha felmerült bennem, hogy nem kontraproduktívak-e a felnőtteknek szóló utalások és a kissé elvont humorizálások, de az élelmiszerlánc közösségi oldalán szereplő kommentek szerint a marketing igenis meglehetősen jól működik.
A tucatreklámokból remekül kitűnnek a hirdetéseik, még ha kínrímekre vagy épp mozifilmekre építik is azokat, megkockáztatva, hogy csak a lakosság bizonyos része fogja érteni az utalásokat.
Emlékezzünk csak néhány klasszikusra. A Nálunk nem luxus a buxus, a franciaágyon hetyegő kekszek Let’s talk about keksz, baby szöveggel, a Raj a paraj spenótreklám, vagy az egymást heccelő tengeri sügérek: Te mekkora sügér vagy felirattal. Bébirépát pedig Nem a méret a lényeg! dumával reklámoztak, amin a kis méretű répaorrú hóembert vigasztalta ezzel a méretes orrú Pinokkió.
Az Aldi idén is robog tovább a humorvonaton, mint látjuk:
A legjobb kommentek közül válogatva pedig ki is tüntetik a legjobbakat. Legalább egy kis humor az elmúlt évek élelmiszerbolti látogatásaink sokkjai után.