nlc.hu
Gasztro

Megszűnik a Lidl népszerű szolgáltatása

Kiderült, mi áll a döntés hátterében.
Lidl, fotó: Markus Scholz/picture alliance via Getty Images

A belga Lidl áruházlánc a héten véglegesen beszünteti a papíralapú szórólapok házhozszállítását, helyette kizárólag digitális kommunikációra vált át. Így évente mintegy ezer tonna papírt takarít meg, ennek nyomán pedig évente nagyjából 20 ezer fa megmentéséhez járul hozzá  – írja a Liner.

A diszkontüzletlánc már 2023-ban megkezdte az átállást olyan nagyvárosokban, mint Gent, Antwerpen és Brüsszel, valamint az ország déli régióinak egyes területein, most pedig Belgium fennmaradó részén is megszűnik a postaládákba történő kézbesítés.

A döntés háterében az áll, hogy elmúlt egy évben több mint 15 százalékkal nőtt az online szórólap-megtekintések száma, mivel egyre többen használják a Lidl Plus alkalmazást.

Az üzletekben egyébként továbbra is elérhetőek maradnak a nyomtatott akciós újságok.

Nemrég amúgy egy németországi Lidl dolgozói TikTok-videóban mutatták be azokat a vásárlótípusokat, akik nagyon ki tudják akasztani a kasszásokat. A pénztárosok szerint az egyik legzavaróbb jelenség, amikor valaki megnyalja az ujját, mielőtt kiválogatja a papírpénzt, és így adja át a fizetésnél. Már korábban sem számított ez túl higiénikus módszernek, de a koronavírus-járvány óta ez még többeket zavar. Emellett pedig az is kiborítja a kasszásokat, ha a vásárlók nem pénztárcában, hanem például a nadrágjukban kis gombóccá gyűrve, esetleg a melltartóban – többszörösen összehajtogatva – tartják a bankjegyet, és kisimítás nélkül adják át fizetésnél, vagy csupán a pénztáros elé vetik.

Kiemelt fotó: illusztráció, Markus Scholz/picture alliance via Getty Images

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top