Gyerekmenü

Napi ötször: mikor mit?

A kisbabás anyukák örök dilemmája, hogy mi kerüljön az asztalra a különböző étkezések alkalmával. Itt nemcsak a baba életkora, a változatosság játszik szerepet, hanem a köztes étkezések esetében pl. az is, hogy hordozható legyen, játszótéren vagy babakocsiban is elfogyaszthassák az apróságok.

Az első és legfontosabb, hogy mindig a baba korának és a hozzátáplálás ütemének megfelelő ételekkel lássuk el babáinkat. A hozzátáplálás elején az anyatej mellett még csak a kóstolgatás zajlik, így zöldségpüréket vagy gyümölcsöt adunk picinek. Ezeket akár magunkkal is vihetjük lezárt dobozban. Az etetőkanál műanyag legyen, mert ez nem sérti fel a babáik ínyét.

Napi ötször: mikor-mit?

A főétkezések kiváltása az anyatejről normál táplálékra hosszú folyamat. A köztes étkezések kiváltása történik meg először. A kóstoltatás délelőtt (tízórai) zajlik, ilyenkor a legnyugodtabbak a gyermekek.  A következő fázisban az uzsonnát váltjuk ki. Sokan tapasztalják, hogy a baba növekedésével, a hozzátáplálás megkezdésével estére az anyatej mennyisége már csökken, így délután vagy estére már táplálóbb ételekkel (főzelékekkel) kell ellátnunk a picit.

Az uzsonna eleinte gyümölcs vagy zöldség, vagy ha már eljutottunk odáig a lépésekben, lehet gabonapép vagy valamilyen kásaféle. A tejtermékek bevezetése után kitárul előttünk a lehetőségek tárháza: jöhetnek a turmixok, a joghurt gyümölccsel vagy magában, a túró (ez is lehet gyümölcsös) vagy a sajtok.

A gabonafélék bevezetésével és a fogacskák kibújásával újabb lépcsőhöz érkeztünk: kifli, kenyér, kölesgolyó, kekszek, ideális bármelyik étkezésre, további előnyük, hogy nem romlandók és szállíthatók, így a játszótéren vagy autóban is tud falatozni a kicsi, ha éppen útközben vagyunk.

Mindig ügyeljünk arra, hogy gyermekünk étkezése változatos legyen, törekedjünk a szezonalitásra és lehetőség szerint a regionalitásra is.

Napi ötször: mikor-mit?

És egy kis összefoglaló:

Gyümölcs (-pép is): Bármelyik étkezésnél adhatjuk, köztes étkezést kivált, főétkezés esetében desszertként, bár itt figyeljük babáink jelzését, mivel sokaknál ez az emésztésben gondot okoz (a gyümölcs hamarabb emésztődne, a főétel lassabban).

Főzelék: Laktató, tartalmas, ebédre vagy vacsorára javasolt.

Kiflik, kenyér: Reggelire, tízóraira, uzsonnára, vacsorára.

Kekszek: Igyekezzünk házilag előállítani, így az garantáltan mentes lesz a tartósítószerektől és az egyéb növényi zsiradékoktól. Köztes étkezések esetében gyümölccsel kombinálva ideális.

Joghurt, túró, sajtok: Reggelire és köztes étkezések alkalmával uzsonnára. A túró és a joghurt gyümölccsel keverve, turmixolva ideális babacsemege tízóraira, uzsonnára.

Tejpépek, kásafélék: Zabkása, tejbegríz, köleskása ideális reggelire és tízóraira, de vacsorának is laktató. Adhatjuk gyümölccsel, lekvárral ízesítve.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése