Mindezt helyénvalónak találtam és találom most is: Anyut saját kölnijével meglocsoltam, utána pedig kaptam tőle valami ajándékot. Aztán jöhetett a város, a megszokott négy-öt, elvétve hat lányos-ház: ajtónyílás, mosoly, ünnepi csend, na jó, egy kis kacarászás, egy ügyetlen versike, leülünk, csoki a zsebbe, tojás egy kis szatyorba, sonka, süti, mivanveled, hozhatokemég, hogyvannakaszüleid, egykiskávét, köszönöm-szépen-teljesen-tele-vagyok-és-
Haj-haj! Hiába. Örömet szerezni! Ez a mi rendeltetésünk értettem meg újra – és bár sokszor áldozatokat kíván, mégis nemes, fennkölt feladat. A hagyománnyal szakítani akaró amazonok mentalitása mögött született lélekbúvárként megbántottságot, önbizalomhiányt és ebből eredően a trend előtt való meghódolást érzékeltem.
Az első házat elhagyva buszra szállok, és egy pillanatra irigykedve gondolok a
Molnár Moser Az 1874-es esztendőben Neruda Nándor megnyitotta gyógyfűszer- és illatszer-nagykereskedését a mai Kossuth Lajos utcában. Az üzlet szépen virágzott, s a vásárlók száma akkorára duzzadt, hogy néhány évvel később a második üzlet is megnyitotta kapuit. A tízes évekre azonban Neruda fia már nem bírta a konkurenciával a versenyt, s eladta a boltot a Molnár és Moser cégnek, mely akkoriban élte virágkorát. A cég csak nevében őrizte az alapítók nevét. A tulajdonos, Bartha István gyógyszerész szívós munkával Pest egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító üzletláncává fejlesztette a drogériát. |
A drága kölni ezt minden gyerek ösztönösen tudja – még ha jó illatú is, a locsolás eszméjének ellentmond. A pacsulipiac egyelőre tartja magát. A Hugo Deep Red-féle locsolási ajánlatok a nagyzolási-mánia és a terpeszkedő illatimpériumok tipikus megnyilvánulási formái, és egy egész hagyományt akarnak álszent módon kisajátítani. Ám a Világ Legkedvesebb Locsolója egy romantikus antikapitalista, egy korszerűtlen alak, és a manipulációkon általában keresztüllát.
Van olyan lányos-ház, ahol csöngetéskor hirtelen szaporábban kezd verni a pulzusa.