KreaNod
1. Honnan jött az ötlet? Saját igény merült fel, vagy kerestétek, mi lehetne az a lehetőség, amit érdemes lenne megcsinálni?
Engem anno a reklámszakma vonzott, és egyetem alatt tettem is lépéseket a bekerülés érdekében. A gyakornoki pozíció tűnt az első fontos lépcsőnek, így szépen be is kopogtattam az akkor legmenőbbnek számító ügynökség ajtaján, mondván, hogy a kreatív igazgatóval szeretnék beszélni. Utolsó pillanatban meghiúsult a lehetőség, de hasznos időszak volt. Ekkor ismerkedtem meg a külföldi, hasonló szisztémára épülő oldalakkal, amelyek azonban nem tetszettek. Szerintem túlságosan a megbízóknak kedvezett a rendszer, miközben egyrészt lehet ezt igazságosabban, mindkét fél számára gyümölcsözően csinálni, másrészt a megbízóknak is jót tesz, ha sok motivált dizájner gyűlik össze egy helyen. Emellett itthon mind kreatívoknak, mind megbízóknak elég sok negatív tapasztalatuk van a másik félről, így adta magát, hogy tervezzünk egy olyan rendszert, amely a kóklereket kiszűri, a jókat támogatja. Remélhetőleg sikerült, de mindig van hova fejlődni.
2. A névválasztás mi alapján történt? Fontos szerintetek, hogy már a név utaljon arra egyértelműen, mi is a profilotok?
Sokkal fontosabb, hogy megjegyezhető, könnyen kiejthető, pejoratív jelentésektől mentes legyen, szóval a szokásos elvárások. A KreaNodban a tevékenység is megjelenik, illetve némi személyes sztori is, de ez egyelőre nem publikus.
3. Mi az a legfontosabb néhány mondat, amit elmondanál a vállalkozásodról, hogy kedvet kapjak a kipróbálásra?
Megbízóként te döntöd el, pontosan mikor és mennyi pénzért szeretnél több munkából válogatni, dizájnerként pedig hogy min és melyik megbízóval dolgozol. Nagy hangsúlyt fektetünk a felek együttműködésére, és a kreatív adatbázisunk segítségével pedig a jó kreatívok és az őket kereső megbízók egymásra találására.
4. Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek?
Karrier terén egyértelműen azt, hogy az általam kitalált szolgáltatások nagyrészt úgy működnek, ahogy azt előre terveztük, és az emberek számára olyan előnyöket hordoznak, amelyekre számítottunk. Megbízóinkat szép munkákhoz juttattuk, kreatívjaink jelentős része általunk egyéni megbízásokra is lelt. Egyébként magamat soha nem tudom lenyűgözni. Ha sikerül valamit elérnem, onnantól azt természetesnek veszem, magam felé alapelvárás. Legutóbbi ilyen, ami nem karrierhez kötődik, hogy Ironman lettem.
5. Mi a véleményed a “közösség ereje” online platformról?
Validálást és lehetőséget. Valami jól csinálunk, ha egy Telekom szintű cég a partnerei közé válogat minket, emellett általuk még többen megismerkedhetnek a nálunk kínálkozó lehetőségekkel. Úgy érzem, ők is jó lóra tettek a sharing economy modell támogatásával.