
A felsőkategóriás Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival. Bár az Oszaka melletti Himedzsiben született, csaknem a teljes divattervezői karrierje a francia fővároshoz, Párizshoz kötődik. Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett – írja az MTI.

Kenzo Takada az idei Párizsi Divathéten (Fotó: Rindoff Petroff/Castel/Getty Image)
Kenzo Takada (japánosan: Takado Kenzo) hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte. Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett Franciaországba, s noha csak átmeneti tartózkodást tervezett, végleg ottmaradt. Divatbirodalmát szinte a semmiből teremtette meg, első kollekcióját 50 éve, 1970-ben mutatta be. A Kenzo divatházat 1976-ban alapította, ’83-ra már ismert név volt a férfidivatban, a Kenzo parfüm pedig 1988-ban kezdte meg világhódító útját. Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt. Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette 1300 darabból álló műgyűjteményét.