könyvtáros, irodalom- és meseterapeuta
a Budapest VI. Kerületi Szinyei Merse Pál Gimnázium könyvtárostanára
a Metamorphoses Meseterápiás Egyesület tagja

mottó: Mesét hallgatni és mesét mondani jó.

2002 óta dolgozom a Szinyeiben. A könyvtárt nem csupán kulturális térnek, hanem a szellemi felüdülés, az önismereti munka és a nyugalom helyszínének is tekintem. Szívügyem, hogy a könyvtárat gyerekbarát és tanárbarát hellyé is varázsoljam. Fontosnak tartom, hogy az online térben mozgó gyerekek számára a könyvtár otthonossá váljon; és hogy a mindennapi tevékenységekben elfáradt kollégákat is a könyvtárba csábítsam, hogy itt lélekfrissítő meséléssel, mesés csoportfoglalkozásokkal támogassam őket.

 Ezért is fogtam különféle szakirányú továbbképzésekbe, önképzésbe, majd ezzel párhuzamosan előbb irodalomterápiás (2015-től), később meseterápiás szakkörök (2018-tól) szervezésébe.  Sikerélmény számomra, hogy akik egyszer belekóstoltak a meseszakkörömbe, azok a gimnáziumi éveik végéig jártak. Büszke vagyok arra, hogy a szakköreimen odáig  is eljutnak a serdülők, hogy végül már ők mesélnek – akár maguk választotta mesét, akár maguk írta mesét. Az iskolánkat ért súlyos tragédia, a veronai buszbaleset után az osztálytársaikat gyászoló gyerekeknek hosszú hónapokon át nem mesefoglalkozást tartottam, hanem „csak” meséltem, hogy a mese megtartó, gyógyító erejét megtapasztalhassák.

Irodalomterápiás tevékenységem kezdetén sokat dolgoztam mitológiai, bibliai történetekkel is, de fokozatosan megtalálva a saját hangomat a mesélés  és a meseterápia vált az én utammá. Kezdetben a magyar szakos kollégák a drámaórán, illetve etikaórán  biztosítottak lehetőséget nekem a mesélésre és az ehhez kapcsolódó,  sokszor egész tanéven átívelő meseterápiás foglalkozások tartására. A NAT2020 ellehetetlenítette ezt a formát, így új utakat kerestünk. Nagyon sikeres volt a tavalyi iskolai projektünk: a meseórákat kísérleti jelleggel hat hetes etapban, az osztályfőnöki órákba építve, a könyvtárhasználati órákkal párhuzamosan, csoportbontásban tartottuk. Idén minden kilencedik osztályban bevezettük ezt a programot a beilleszkedés megsegítésére. A felsőbb évfolyamon is felajánlottam a mesélést és a mesefoglalkozások tartását – elsősorban  kommunikációfejlesztés céljából, mely lehetőséggel több osztályfőnök is él.

Évek óta egész iskolánknak szóló programként szervezem a Magyar Népmese Napját, amit intézményünkben a magyar munkaközösséggel együttműködve a Magyar Népmese Hetévé terjesztettünk ki. Ezen a héten minden osztályban mesélek, ahová csak hívnak a kollégák. Többségük azt kéri, hogy egész órás foglalkozást is kapcsoljak a meséléshez.

Idén első alkalommal, a Kutatók Éjszakáján az érdeklődő diákoknak tartottunk mesefoglalkozást, és havi rendszerességgel szülőknek indítottunk irodalom-, ill. meseterápiás foglalkozásokat egy szakképzett kolléganőmmel. Ilyenkor – a kolléganőm kérésére – mindig én mesélek.

A munkahelyemen kívül is szoktam mesélni a Csalogány EGYMI-ben élő és tanuló gyerekeknél a Magyar Népmese Napján egy-egy osztálynak, karácsony előtt pedig a téli napfordulókor a Meseláng program részeként egy lakásotthonban. Megtiszteltetésnek érzem, hogy az ott mesélők csapatába meghívtak.

 

Tanulmányaim:

  • 2025 Lóaszisztált coch – folyamatban (Natural Life Art Method)
  • 2022 Coach (Lineo International Consulting Kft)
  • 2018 Alkotó-fejlesztő Metamorphoses Meseterapeuta – akkreditált pedagógusképzés
    (Függeten Pedagógiai Intézet, Boldizsár Ildikó 120 órás képzése)
  • 2017 Gyászcsoport vezető (Napfogyatkozás Egyesület)
  • 2016 Fejlesztő biblioterapeuta – szakirányú továbbképzés
  • (Pécsi Tudományegyetem – Bölcsészettudományi Kar)
  • 2015 Család- és gyermekvédelem szakos pedagógus – szakirányú továbbképzés (Debreceni Református Hittudományi Egyetem, Debrecen)
  • 2000 Könytáros (Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola, Szombathely)

ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top