
Tarnóczay Krisztina vagyok, tanítóként a pályámon lassan 4 évtizede segítő, támogatóként állok a rám bízott mágikus gondolkodású, 6-10 éves tanítványaim mellett. Egész pályám során törekedtem az egyedi mintázatú tanítványaimhoz megtalálni a „kulcsot”. A szakmai életutam fontos fordulópontjain megszerzett, „tarisznyámba kapott útravalók” segítették, hogy rátaláljak a „kincsre”, a mesékre – népmesékre és irodalmi mesékre -, amelyek kulcsokat adnak tanítványaimnak, hogy a korosztályos életfeladataikhoz szükséges mesei mintázatok, megküzdések módok által életbátorságot szerezzenek, önbizalmuk, és tulajdonképpen egész személyiségük „egész”ségessen fejlődjön.
A belső indíttatású, és tudatos szakmai fejlődésem fontos állomása volt 2015. Személyesen Dr. Boldizsár Ildikótól szerezhettem képzettséget a nevével jegyzett, alkotó-fejlesztő metamorphoses meseterápia módszerének alkalmazásában. Tanítványaimnak immáron tíz éve tartok heti rendszerességgel mentálhigiénés gondoskodás keretében csoportos alkotó-fejlesztő meseterápiás foglalkozásokat, illetve a fejlesztő módszert integrálva alkalmazom az irodalom, az etika, a dráma órák keretében is. A mese átszővi az iskolai mindennapi életünket. A Budakeszi Széchenyi István Általános Iskolában az alsó tagozaton, évfolyamonként jeles napok, ünnepek alkalmával – advent, Fák és madarak napja, Föld napja alkalmából rendszeresen mesélek a gyerekeknek. A fejlesztő csoportos meseterápiás foglalkozások az adott korosztály, a kisgyermekek élethelyzetéhez, adott korosztályos probléma-helyzetek megküzdéséhez alkalmazkodó, illetve az évkör jeles napjaihoz illeszkedő rítusrendben, ráhangolódó mesei térbe belépéssel, mindig aktuálisan választott élőszavas, imaginált belső képélményű mesemondással, egy tervezett komplex, holisztikus személyiségfejlesztő foglalkozás, mentálhigiénés gondozás céljával valósul meg. Kollégáimnak, és pedagógustársaimnak tudásmegosztás formájában: belső továbbképzésen, meseterápia egyesületünk konferenciáján, illetve 2020-ban a Tanító szakmódszertani folyóiratban írt cikkemmel is „hirdetem” a „A mesék létjogosultsága a mai köznevelésben-közoktatásban” üzenetét.