
Pályám kezdete óta tanítok a tiszaföldvári Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskolában. Mindig is fontosnak tartottam a mesélést, a történetmondást, a mondókázást a gyermekekkel való foglalkozásomban. Az új NAT új lehetőségeket adott számunkra. A 2020-as Nemzeti alaptanterv tartalmi szabályozóinak figyelembe vételével intézményünk is átdolgozta Pedagógiai Programját, a kerettantervek szerint elkészült helyi tantervünk.
A 2020-as NAT tartalmának és szabályozóinak figyelembe vételével a testnevelés alsó tagozatos anyagában helyet kapott évi 34 óra időkerettel a „Mese-mozgás”. Az óraszám tekintetében a nevelőtestület támogatásával két témakörből biztosítottunk ehhez órákat: testnevelési és népi játékok, valamint foglalkozások alternatív környezetben. A kerettantervi szabályozóknak megfeleltetve készítettük el 2020 nyarán az elsős, majd évről évre a további alsós évfolyamokra dolgoztuk ki tanmeneteinket. A testnevelés kerettanterv így kezdődik: „A Testnevelés és egészségfejlesztés az egyik legösszetettebb tanulási terület, meglehetősen komplex célkitűzéssel. Egyik legfontosabb feladata a tanulók testi, lelki, értelmi, érzelmi és szociális fejlődésének biztosítása, mely kiemelten a Nemzeti alaptanterv testi-lelki egészségre nevelés célját valósítja meg, miközben az alapkompetenciák és az ezekre épülő Nat kompetencia-összetevők fejlesztése is megtörténik.” A mese-mozgás a legteljesebb mértékben megfelel ennek. Jómagam az első három évfolyam tanmenetének kidolgozásában vettem részt másik két pedagógus kollégámmal.
Tanmeneteink meséinek kiválasztásában és szakmai módszertanban jelentős segítséget kaptunk Bajzáth Máriától. Második és harmadik évfolyamos tanmenetünket az EMMI tanmenetpályázatán elismerésre méltónak ítélte a bizottság, Miniszeri Elismerő Oklevéllel jutalmazták munkánkat. Tanmeneteink megalkotása után lelkesen fogtunk a megvalósításhoz. Azóta is folyamatosan mesélek elsős, másodikos tanulóimnak, mert fontosnak tartom a mesék által elmondható tanulságokat. A mesék meggyőződésem szerint fejlesztik az életintelligencia folyamatokat a gyermeki személyiségben. De ami a legfontosabb a mai gyermekeknél, hogy a mese által fejlődik képzeletük, önismeretük, társas kapcsolataik, gondolkodási képességeik, elemző, rendszerező képességük. Mesterpedagógusi programom is, melyet szakköri szinten tartok, a mesehősökhöz kapcsolódó óvoda-iskola átmentet segítő komplex mesefoglakozás. Ha tehetem minden nap mesélek a gyermekeimnek az iskolában és otthon is.