nlc.hu
Mindenaminő cikkek
Anyagleadási paraméterek display hirdetésekhez

Anyagleadási paraméterek display hirdetésekhez

Internetes displaymegjelenésekről sokaknak a klasszikus 300x250 px banner jut először eszébe. A Nők Lapja Café ebben is igyekszik a piac előtt járni és folyamatosan új displaymegjelenésekkel bővíteni hirdetési lehetőségeit.

A displayhirdetések leadási paraméterei:

1. Általánosságban:

 
– A kreatívoknak Internet Explorer, Mozilla alapú böngészőkön és Opera alatt is működniük kell, illetve nem okozhatnak hibát.
– Méretparaméterek konzekvens betartása (mind pixelre, mind kByte-ra vonatkozólag).
– A bannerek mérete max. 40-50 Kbyte és formátuma GIF, GIF89, JPEG, FLASH vagy HTML lehet
– Egy speciális hirdetés összmérete nem haladhatja 80 kByte-ot.
– Egy hírlevél, dm levél mérete max. 200 kByte lehet és standard HTML, vagyis képek (jgp, gif), színes betűk, hátterek, táblázatok szerepelhetnek benne. Nem tartalmazhat flasht, java appletet, javascriptet, activexet, bármi olyat, ami valami speciális formátumú dolog, amihez az internet böngészők plugint használnak, hang- és videofájlokat.
– A flashben készült kreatívokhoz képes (GIF, JPEG) verziót is kérünk. (Különösen magasabb verziójú flashnél.)
– A javascriptkódot tartalmazó kreatívban nem lehet javascripthiba, és a gyakori változó neveket kerülni kell.
– Egy kreatív nem okozhat 30%-nál nagyobb processzorterhelést egy átlagos PC-n (flash, vektorgrafikus képi elemek).
– Céloldal mindig legyen megadva, kivéve teaser kampányoknál.
– Takeover, shaped popup max. 8 másodpercig zavarhatja/korlátozhatja az oldal funkcióit.
– Különleges hirdetés a működése során folyamatosan bezárható kell legyen, az X mellett ki kell írni a Bezár feliratot is legalább 12 px-es betűmérettel.
– Deviáns shaped pop-up esetén a hang kikapcsolható kell legyen.
– Alapvető arculati elemek nem sérülhetnek:
– logó nem cserélhető, nem kitakarható,
– háttérszín nem cserélhető,
– alapszínek, betűtípusok, alapformák (pl. doboz fejlécek, piktogramok) nem cserélhetők le, de kiegészíthetők,
– az oldal funkcionálisan nem sérülhet:
– fontos tartalmi elem nem kerülhet lejjebb/máshova hirdetés miatt (pl: Startlap nyitóoldalán elhelyezkedő e mail doboz)
– egyik dobozt, menübárt, főoldali tartalmat sem takarhatja le a kreatív
– különleges hirdetés az ütemezésben megadott módon futhat le
– speciális hirdetés mérete 8 másodperc után csakis felhasználói interakcióra változhat (pl. takeover), ilyen a bal egérgomb, kattintás, de nem interakció a hirdetés feletti elhaladás.
– Flash esetén mindegyik kreatívnak tartalmaznia kell a klikktaget:
on (release) { getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET); }

2. Kötelezettségek:

– Csak olyan hirdetés kerülhet ki, amiről megrendelő érkezett, és amellyel kapcsolatban az adott saleses írásban nem rendelkezett.
– Nem kerülhet ki, illetve levetethető olyan hirdetés, ami az oldal működését akadályozza.
– A hirdetésnek meg kell felelnie a fent említett technikai követelményeknek.
– A végleges, hibamentes kreatívot !3 munkanappal! az indulás előtt át kell küldeni.
– A speciális hirdetésekről tesztoldal készül, ennek alapján születik döntés a hirdetés kikerüléséről.
– A kreatívon minden esetben fel kell tüntetni a hirdetés szót.

3. Interstitial

Működési leírás:

A felhasználó által megadott céloldal betöltődése előtt egy, a kreatívot futtató oldal töltődik be, majd ennek lefutása után viszi át a felhasználót a céloldalra. 1 felhasználó 1 nap 1 alkalommal láthatja az interstitialt. Az animáció végén a felhasználót automatikusan átdobja a céloldalra.

A kreatív figyeli a cookie-k számát. Amennyiben a napi cookie-k száma >=1, a felhasználót azonnal a céloldalra irányítja.

– A kreatívon jól látható helyen egy hivatkozást kell feltüntetni, amely azonnal továbbviszi a felhasználót a céloldalra (Link: „Tovább az…”),

– Amennyiben a felhasználó nem rendelkezik megfelelő szoftvereszközökkel a kreatív lejátszásához, a kreatívnak ebben az esetben is gondoskodnia kell a felhasználó által megadott céloldal betöltődéséről.

A kreatív működésének technikai feltételei:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 50 kB-ot,
– pixelméret: 600×450,
– formátum: .gif, .jpg vagy .swf
– a kreatív futása időben nem haladhatja meg az 8 másodpercet, az animáció nem ismétlődhet,
– az utolsó frame-re az alábbi scriptet kell beépíteni:
stop();
getURL(“javascript: closeFlashLayer()”);
– Az egész banneren legyen klikk:
on (release) { getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET); }
– a kreatívon minden esetben fel kell tüntetni a hirdetés szót

4. Lenyíló/kinyíló

Működési leírás:

A lenyílós hirdetés az eredeti banner méretének megjelenésével kezdődik. Miután teljesen betöltődött, az eredeti kreatív méretének kétszeresére bővül. Majd 8 másodperc elteltével fokozatosan visszacsökkenti a flasht az eredeti méretére.

1 felhasználónak napi egyszer nyílik le magától, utána már csak a lenyit gomb megnyomásakor nyílhat le.

A kreatív működésének technikai feltételei:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 50 kB-ot,
– pixelméret: siteonként változó (Startlap: 750×90->750×180, NLC, FN, Hírstart: 980×100->980×200),
– formátum: .swf
– a kreatívnak a kinyílást követően 8 másodpercen belül az eredeti méretére vissza kell állnia
– a kreatívon minden esetben fel kell tüntetni a hirdetés szót

5. Layer

Működési leírás:

A felhasználó által megadott céloldal betöltődése után az adott site-on a tartalom felett megjelenik a layer. A kreatívnak minden esetben tartalmaznia kell egy bezár gombot, ami jól látható. Abban az esetben, ha a felhasználó nem csukta be a bezár gombbal, a flashnek 8 másodpercen belül be kell záródnia.

1 felhasználó 1 nap / 1 héten (attól függően, hány napra rendelték) 1 alkalommal láthatja a layert.

A kreatív figyeli a cookie-k számát. Amennyiben a napi / heti cookie-k száma >=1 az adott shaped pop-up nem jelenik meg.

A kreatív működésének technikai feltételei:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 50 kB-ot,
– pixelméret: 300×300; (Startlapon 300×300; 216×380; 450×250 méretekben, előre megadott helyen),
– formátum: .gif, .jpg vagy .swf (ha nincs fejléc, akkor csak .swf és a kreatívnak tartalmaznia kell egy bezár gombot „bezár” felirattal együtt, valamit a teljes futás időtartama alatt a „Hirdetés” feliratot is)
– a kreatív futása időben nem haladhatja meg az 8 másodpercet, az animáció nem ismétlődhet,
– nem zenélhet, csak gombnyomásra,
– a banner bezárásához az alábbi scriptet kell beépíteni a flashbe:
Utolsó frame-re és/vagy bezár gombra tenni
getURL(“javascript: closeFlashLayer()”);
– Az egész banneren legyen klikk:
on (release) { getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET); }
– a kreatívon minden esetben fel kell tüntetni a hirdetés szót

6. Sötétülős layer

Működési leírás (Hotdogon és StoryOnline-on):

A felhasználó által megadott céloldal betöltődésekor a teljes oldal lesötétedik, és megjelenik a layer.

Az animáció végén / a videó lejátszása után bezáródik a shaped pop-up, és a sötétedés eltűnik.

Lesötétedéskor a felhasználó a layeren kívül nem tud mást lekattintani. Végig kell néznie a reklámot, és csak ezután válik teljes funkciójában elérhetővé az oldal.

1 felhasználó 1 nap / 1 héten (attól függően, hány napra rendelték) 1 alkalommal láthatja a sötétülős layert. A kreatív figyeli a cookie-k számát.

A kreatív működésének technikai feltételei a Hotdogon:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 80 kB-ot,
– pixelméret: max. 600×600,
– formátum: .swf (kódot nem fogadunk el, Adverticumból fut, de AV és CT mérőt be tudunk fűzni mellé),
– a kreatív futása időben nem haladhatja meg a 8 másodpercet, az animáció/videó nem ismétlődhet
– bezár gombot nem kell tartalmaznia
– a kreatívnak tartalmaznia kell a „Hirdetés” feliratot a futás teljes időtartama alatt,
– a hang be/kikapcsolható legyen (default állapotban kikapcsolt).

Script – AS2-ben:
Egész flashen legyen egy kattintás gomb, ezzel a scripttel:
on (release)
{
    getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET);
}

Első frame-re ezt kell illeszteni:
getURL(“javascript: $.blockUI();”); //meghívja a sötétülést

Utolsó előtti frame-re ezt kell illeszteni
getURL(“javascript: $.unblockUI();”); //kivilágosodik az oldal

Utolsó frame-re ezt kell illeszteni
stop(); //animáció stop, hogy ne ismétlődjön
getURL(“javascript: closeFlashLayer()”); //bezárja a layert

A kreatív működésének technikai feltételei a StoryOnline-on:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 80 kB-ot,
– pixelméret: max. 600×600,
– formátum: .swf (kódot nem fogadunk el, Adverticumból fut, de AV és CT mérőt be tudunk fűzni mellé),
– a kreatív futása időben nem haladhatja meg a 8 másodpercet, az animáció/videó nem ismétlődhet,
– bezár gombot kell tartalmaznia,
– a kreatívnak tartalmaznia kell a „Hirdetés” feliratot a futás teljes időtartama alatt,
– a hang be/kikapcsolható legyen (default állapotban kikapcsolt).

Script – AS2-ben:
Egész flashen legyen egy kattintás gomb, ezzel a scripttel:
on (release)
{
    getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET);
}

Első frame-re ezt kell illeszteni:
getURL(“javascript: $.blockUI();”); //meghívja a sötétülést

Utolsó előtti frame-re ezt kell illeszteni
getURL(“javascript: $.unblockUI();”); //kivilágosodik az oldal

Utolsó frame-re ezt kell illeszteni
stop(); //animáció stop, hogy ne ismétlődjön
getURL(“javascript: closeFlashLayer()”); //bezárja a layert

Bezár gomb scriptje az utolsó előtti frame-re mutat, hogy a kivilágosítás és a bezárás meghívódjon.

7. Matrica

Működési leírás (Hotdogon):

A felhasználó által megadott céloldal betöltődése után az adott site-on a tartalom felett megjelenik a matrica. A layerrel ellentétben, ez folyamatosan kint van az oldalon. Ha a felhasználó a matrica fölé viszi az egeret, akkor megjelenik egy (default állapotban nem látható) buborék.

A kreatív működésének technikai feltételei:

– a kreatív mérete nem haladhatja meg az 50 kB-ot,
– pixelméret: 150×80 (matrica-alapméret)+200×100 (buborékméret)
– formátum: .swf
– átlátszónak kell lennie,
– a kreatívnak tartalmaznia kell a „Hirdetés” feliratot a futás teljes időtartama alatt
– az egész banneren legyen klikk:
on (release) { getURL(_root.clickTAG, _root.clickTARGET); }
– a kreatívon minden esetben fel kell tüntetni a hirdetés szót

8. Videobanner

Az ügyfél elküldi nekünk magát a videofájlt, (.flv Flash videobanner), amit mi feltöltünk egy szerverre. A videofájl így létrejött elérési útvonalát visszaküldjük az ügyfélnek, és ezt az elérési útvonalat kell beépíteni a flashfájlba. Így lényegében a bannerben egy hivatkozás fog szerepelni, ami a szerveren lévő videofájlra mutat. Természetesen a fájlt saját szerverre is fel lehet tölteni, és azt az elérési útvonalat beletenni a flashfájlba, de nekünk így nehézkesebb az ellenőrzés, ha bármi probléma van.

Az elkészült flashfájlnak egyéb követelmények tekintetében teljesen egyeznie kell egy sima bannerrel (fájlméret, adverticumos klikk beépítése stb.).
 

9. Videotartalom melletti interaktív megjelenési lehetőség

Videók előtt/után eladott hirdetési spot technikai paraméterei:

Maximális hossza: 10–30 mp
Felbontása: 400×225 képpont
Fps: 25
Támogatott formátumok: asf, avi, flv, mov, mpg, wmv
Video közben bannermegjelenés:
A banner mérete 313×44
Támogatott formátumok: jpeg, gif

Szponzorált videomegjelenés termékelhelyezéssel formai és tartalmi követelményei:

– a video hossza maximálisan 5 perc lehet
– felbontása: 400×225 képpont
– flash formátumú
– maximális méret: 200 Mbyte
– a hatékonyság maximalizálása érdekében célszerű a terméket/márkajelzést a kreatív maximum 10%-ban feltüntetni

Video-keretszponzoráció tartalmi és formai követelményei:

– A video tartalmi (belső) része maximáisan 50 mp lehet.
– A tartalmi részben semmilyen reklámértékű motívum (márkajelzés, szlogen, szponzorüzenet) nem jelentethető meg. Olyan videoanyag, mely összefügg a márkával és a márkakommunikációs célokkal és a társadalom számára hasznos információkat, értéket közvetít.
– A tartalmi rész elején és végén 5-5 mp hosszú szponzorspot jelenik meg.
– Az 5 mp hosszúságú szponzorüzenet a következőket tartalmazhatja: hirdető logója, márkajelzése, szponzorüzenete, szlogenje kép és hang formájában.
– felbontása: 400×225 képpont
– flash formátumú
– maximális méret: 200 Mbyte
– a hatékonyság maximalizálása érdekében célszerű a terméket/márkajelzést a kreatív maximum 10%-ban feltüntetni

Futószöveg-megjelenés formai követelményei:

– Maximálisan 70 karakter hosszú lehet a szöveg
– 30 mp alatt 5x fut át a szöveg

10. Kreatív módosítási/javítási költség:

Abban az esetben kerül kiszámlázásra, ha a megkapott hirdetési anyag nem felel meg az oldalaink működésének és az előre összeállított kritériumrendszernek.
– Normál kreatív esetén, ha az hibás, és nem érkezik meg az anyagleadási határidőnek megfelelően vagy ezen időpontig az ügyfélnek/ügynökségnek nem sikerül javítani, a kampány pontos indítása érdekében a szolgáltató Back Office csoportja elvégzi a hiba javítását, melynek egyszeri költsége 4000 Ft+ Áfa.
– Különleges kreatív esetén, ha az hibás, és nem érkezik meg az anyagleadási határidőnek megfelelően vagy ezen időpontig az ügyfélnek/ügynökségnek nem sikerül javítani, a kampány pontos indítása érdekében a szolgáltató Back Office csoportja elvégzi a hiba javítását, ennek óradíja 5000 Ft+ Áfa, de min. 4000 Ft + Áfa – a leadási határidőig a szolgáltató Back Office csoportja ingyenes támogatást nyújt a hirdetőknek (instrukciók, leírások formájában), ami segíti a kreatív készítőket a hibamentes anyagok leadásában -> a hirdető természetesen bármikor kérheti az operatív javítást is, ilyenkor a fenti díjszabásokat alkalmazzuk.

11. Online reklámok anyagleadási határideje a Reklám közzététele előtt:

Display kreatívok:
Sima banner: 3 munkanap
 
Különleges kreatívok:
1. lenyílós 5 munkanap
2. kapu 5 munkanap
3. takeover 5 munkanap
4. sötétülős banner 5 munkanap
5. interstitial 3 munkanap
6. átszínezés lap.hu 3 munkanap
7. átszínesés témaközpont 1 hónap
 
DM levél: 3 munkanap
Hírlevelek: 3 munkanap
 
Egyéb hirdetési felületek (szponzorációk, nyereményjátékok):
Rovatszponzorációk: 5 munkanap, kivétel nlcafe: 2 hét; FN: 5 munkanap
Kis színes ajánló: 2 munkanapnap/ minden site
Cikk szponzoráció: 2 munkanap/ minden site, ha a szerkesztőség írja a cikket 5 munkanap
Önálló témaszponzoráció: 10 munkanap, ha a szerkesztőség írja a cikket 15 munkanap – az anyagleadás lehet folyamatos, de az utolsó képeknek és cikkeknek is legkésőbb 5 munkanappal a megjelenés előtt itt kell lenniük (azzal, ha a többit korábban küldte).
 
Nlcafe:
Nyereményjáték: 2 munkanap
Kalkulátor: 5 munkanap
Szakértő: 5 munkanap
Blokkszponzoráció: 3 munkanap
 

12. Politikai/kormányzati kommunikációs hirdetések kezelése

– A politikai hirdetések nem minősülnek TCR kampánynak, akár pártpolitikai, akár kormányzati kommunikációról van szó.
– Amennyiben a mindenkori kormány a hozzá tartozó minisztériumokon keresztül kommunikációs tevékenységet/kampányt rendel meg, akkor egységesen 36%-os mennyiségi kedvezmény jár az ügynökségi 15%-os kedvezmény mellett a Sanoma online portfólióban. Ezen kedvezmény ügynökségi, vagy más kedvezménnyel nem vonható össze és a listaárból kerül levonásra.
– Nem minősülhet kormányzati kommunikációs kampánynak olyan hirdetés, melyen bármilyen párt logója megjelenítésre kerül, vagy a céloldal* valamely párt honlapjára irányítódik. Ebben az esetben a kampány a politikai hirdetés kategóriájába esik, és a hagyományos sales policy szerint kerül kiszámításra az adható kedvezményszint.
– Az OVB által meghatározott választási időszakban (országgyűlési, európai parlamenti, önkormányzati, népszavazás, vagy bármely más szavazási időszakban) a hagyományos sales policy szerint számolódik a hirdetések kedvezménye, semmilyen kampány nem minősülhet kormányzati kommunikációnak és nem jár az arra meghatározott kedvezmény.
– A Sanoma fenntartja magának a jogot, hogy a kreatívok ismeretében elbírálja, hogy adott kampány kormányzati kommunikációnak vagy politikai hirdetésnek számít.
– A Sanoma minden esetben csak olyan hirdetést fogad be, mely a hatályos jogszabályok szerint jelöli a politikai hirdetéseket
*Céloldal: az a weboldal, ahova az érdeklődő látogató a hirdetésre történő kattintást követően eljut

13. Előfoglalt kampányok kezelése:

Egyedi, időszakos rovatok kivételével minden kérdésesre befoglalt hirdetési helyre érvényes szabály, hogy amennyiben az ügynökség/ügyfél 1 hónappal a befoglalt időszak kezdete előtt nem rendeli meg a felületet, és/vagy az értékesítő jelzésére 24 órán belül nem küld kreatívot, az általa befoglalt hely felszabadul és újra értékesíthető.

14. Átfoglalási felár:

A foglalási rendszerben véglegesített és megrendelt kampányok esetében, a későn elküldött kreatívok, vagy egyéb nem a Sanoma hibájából eredő kampánycsúsztatások miatt, új helyfoglalások esetében átfoglalási felár fizetendő.
o Az átfoglalási felár 0–500 000 Ft+Áfa értékű kampányok esetében 0 F+Áfa,
o 500 000 Ft-tól 3 Mft-ig terjedő kampányok esetében 15 000 Ft+Áfa,
o 3 Mft feletti kampányok esetében 35 000 Ft+Áfa
A kampányok értéke a megrendelőn leadott felületek értékéből jön össze.
A felár meghatározásánál nem a módosított tétel értéke az irányadó, hanem a megrendelőn szereplő végösszeg (listaár), akkor is, ha az össztételből csak egy elem került átfoglalásra.

15. Kampányeltolás költsége:

Amennyiben befoglalt és megrendelt kampány része vagy teljes egésze kerül áthelyezésre (legkésőbb a kampány elindulása előtt 20 munkanappal lehet áthelyezni kampányt) egy időszakról egy másikra – a szabad helyek függvényében -, úgy az áthelyezett felületek net-net összegének 10%-a kerül kiszámlázásra kampányeltolási költségként. Amennyiben a kampányeltolás az indításhoz képest 20 munkanapon belül történik, úgy az lemondásnak minősül, és a lemondási táblázat szerinti összeg kerül kiszámlázásra.

16. Lemondási költség:

Befoglalt és megrendelt kampányt lemondani csak írásban lehet.
1. Egyedi, időszakos rovatok esetében (NLC advent, Eb, olimpia, VB, szavazás, Vezess, Forma–1 stb.): ha a megrendelt szponzorációs megjelenés lemondásra kerül, úgy a megvásárolt felület értékének 100%-a kerül kiszámlázásra. Ezen rovatokon szereplő minden más grafikus vagy egyéb hirdetési felületre a hagyományos lemondási szabályok érvényesek.
2. Minden más hagyományos és különleges hirdetési felület esetében, amennyiben a kampány megrendelt és visszaigazolt, a kampány indulása előtt legkésőbb 20 munkanappal mondható le írásban lemondási költség fizetése nélkül (a lemondási határidő a megrendelés visszaigazolásán is szerepel)
Amennyiben a fentinél később történik meg az írásos lemondás, a lemondási költség a következőképpen kerül számlázásra:
 – 19–16 nappal a kampány indulása előtt: a net-net összeg: 75%-a
 – 15–0 nappal a kampány indulása előtt: a net-net összeg: 100%-a
Kapcsolatfelvétel
oldal tetejére

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top