Aktuális

Benzinkutas rémtörténetek

Nincs túl jó híre a benzinkutaknak az autósok körében. Pontatlan számláló, trükköző kutasok, megannyi veszély. Okos ember más kárából tanul, aki elolvassa az alábbi történeteket, azt már biztosan nem rövidítik meg.

Valószínűleg az autós újságíró az egyik leggyakoribb vendég a benzinkutakon. A járművek pörögnek kezeink között, maximum egy hét, és a tesztautó már megy is új gazdájához, s ehhez jön még a szerkesztőségen belüli csere. Így aztán a legújabb trükkök nálunk igen hamar megmutatkoznak.

Saját szemünkkel

Egyre több benzinkutas akar meggyőzni minket arról, hogy autóinkba a normál üzemanyag nem jó. (Nyilván az általuk képviselt cég is örülne, ha mondjuk a BMW is kijelentené, hogy az általuk forgalmazott gázolaj – ahogy a kutasok állítják – csak teherautóba jó, a személyautók számára csak a prémium ajánlott.) Van egy kút az M1/M7 közös szakasza mellett, ahol úgy negyedévente próbát teszünk, még mindig tízezerből adnak-e vissza, ha huszassal fizetünk egy hat-hétezres tankolást. (Igen.)

És nem is olyan rég esett meg egy kollégával, hogy az épp tankolása közben kiürülő föld alatti tartály habzása miatt 5-10 literrel túltankolta kocsiját az óra szerint. Mikor – lelkiekben felkészülve a csatára – ezt szóvá tette, azt a megértő választ kapta, hogy ez természetes, jöjjön vissza másnap, és tankolja le bátran a túlmérést. Lakhelyhez közeli kút, már-már haveri szintű ismeretség a kutasokkal – a kolléga belement az ügyletbe, másnap tényleg bele is tölthette a különbözetet a családi flotta másik járművébe. Happy end, mondhatnánk, ha nem gondolnánk bele: ezek szerint ennyire hiteles, precíz, dokumentált a töltőállomáson valóságban és átvitt értelemben átfolyó üzemanyagmennyiség:

A témával foglalkozó beszélgetésben vett részt főszerkesztőnk a Kossuth Rádió ma reggeli műsorában. Sajnos a velünk történt fenti esetek nem egyedülállóak, se szeri, sem száma a benzinkutakhoz köthető rémtörténeteknek. És persze akad pár pozitív vélemény is a kutakról, hogy fenntartsa bennünk a Reményt Egy Jobb Jövőben. Álljon itt néhány – kommentár nélkül – a a rádió műsorára reagáló hallgatók SMS-ben küldött hozzászólásaiból!

Egy liter hány liter?

Nem egy helyről hallani, hogy az autók tartályába kerülő üzemanyag nincs összefüggésben a kútoszlopon jelzett, eladott üzemanyaggal:

Azok után, hogy az 5 literes szabvány benzines kannába belefér 7! liter. Mennyi lehet egy tank benzinnél a differencia?

Ha 40 literes kannába 50 litert tankolunk, akkor 1000 liternél? A kamionos meg nem tud majd elszámolni és a különbözetet meg levonják a fizetéséből, mint túlfogyasztást.

A kútoszlopok 95%-a kevesebbet ad k,i mint amennyit mutat. A kúton maradó anyagot eladják, illetve ezzel pótolják a szállítási hiányokat. A szállítók nem hiába járnak luxusautókkal. De ezen kívül ezer trükk van. Rá vannak kényszerítve sajnos.

10 literes kannába 14 liter csordogált bele. Reklamáltam, mondták biztos a kocsiba is tankoltam. Mondtam, hogy bingo, csak egy a baj, hogy nincs itt. Úgyhogy kérném leplombálni a kannát és majd hiteles helyen beméretem. Ezután még a 10 liter árát sem fogadták el és tájékoztattak, hogy legközelebb az utolsó kútfejnél tankoljak. Na azóta nincs probléma.

A kutas a slagból leereszti az üzemanyagot, így többet kell fizetni.

Én úgy jártam, hogy nem ütötték ki az előttem tankoló kamionos számláját és az én kártyámról azt is leemelték. Plusz 75 000 Ft! Két hét után utalták vissza.

További hasznos történetért kattints ide

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top