Női pálya

Túra ég és föld között

Először négyévesen ültem autó volánja mögé teljesen egyedül. Igaz, hogy ez a Vidámparkban történt és az autó is csak egy dodzsem volt, de az élményre még ma is jól emlékszem. Attól kezdve minden érdekelt, aminek kereke volt, és mindet megpróbáltam vezetni is. Apám látta, hogy lehetetlen lebeszélni erről, és nem elég nekem, ha csak néhanap elvisz autókázni és az ölében ülve kormányozhatom a kocsiját. Így aztán egy nap kivitt a gokartpályára, velem egykorú fiúgyerekek közé, hogy kipróbáljam magam egyedül is egy "igazi" autóban.

Ez volt a kezdete amatőr gokartversenyzői pályafutásomnak, ami 13 éven át tartott vegyes sikerekkel. Nem voltam kiugró tehetség, de a mezőny első harmadában általában ott voltam. Imádtam a versenyzést, a benzingőzt, az egész miliőt, és persze a különleges bánásmódot, mert rajtam kívül nem sok lány űzte ezt a sportot. 18 évesen mégis abbahagytam, mert egyetemre készültem. Kezdett fárasztani, hogy a szülők és a barátom is folyton aggódott a testi épségemért, és a fülem rágták, hogy ideje valami civilizáltabb, polgári hobbit és – ami fő – egy értelmes foglalkozást keresni magamnak.

Így hát közgazdász lettem és ejtőernyős. Nem állítom, hogy ez utóbbival nagyon boldoggá tettem a családot, de valahogy beletörődtek, mert ugrani jóval ritkábban jártam, az egyetem pedig jól ment. A diploma megszerzése után először egy könyvelőirodában vállaltam állást, és zöldfülű gyakornokként volt szerencsém minden kulimunkát megkapni a kollégáktól. Egyáltalán nem volt ínyemre, hogy a hétvégék egy részét is beleértve szinte egyfolytában dolgoznom kell, ezért két év alkalmazotti viszony után úgy döntöttem, megalapítom a saját könyvelőcégemet, akkor legalább a magam ura lehetek, és úgy osztom be az időm, ahogy nekem tetszik.

Ez persze tévedés volt, mert a vállalkozóként még több gondom és munkám lett, így aztán a repülőtérre csak sátoros ünnepek alkalmával jutottam el, de akkor sem volt mindig szerencsém, vagy volt ugrás aznap, vagy nem. A fő probléma abból adódott, hogy sem az időjárás, sem a többi ejtőernyős nem alkalmazkodott az én időbeosztásomhoz, a repülőtéri személyzetről nem is beszélve… Lassan lemorzsolódtam a csapattól, és egyre inkább a cég ügyeivel kezdtem csak törődni, ami meg is hozta a gyümölcsét, mert három év alatt szépen fejlődtünk és már öt alkalmazottal dolgoztunk.

Egyetlen szolid kikapcsolódásom az maradt, hogy a párommal vagy barátnőimmel hétvégenként autóba ültünk és az országban utazgattunk. Egy alkalommal motoros siklóernyősöket láttunk keringeni a Badacsony felett, ami azonnal megmozgatta a fantáziám, és a párom heves tiltakozása ellenére már a következő héten beiratkoztam egy tanfolyamra. Csodálatos világ tárult elém. A határtalan szabadság, amit ezzel a sporttal átélhettem, teljesen magával ragadott. Ha kedvem tartotta, szinte bármikor és bárhol felszállhattam, és kényelmes tempóban „túrázhattam” a táj felett.

Túra ég és föld között

 
A hétvégi kirándulásaink is kezdtek kissé átalakulni: az útipoggyász a kocsi tetejére került, a helyét pedig az ernyő és a motor foglalta el a csomagtartóban. Kora tavasztól késő őszig szinte minden hétvégén elruccanunk valahova, leggyakrabban a Balaton mellé. A nyáron pedig egy rendhagyó kerékpáros, sátorozós tókerülő túrát is tettünk a társasággal. A kerékpár rám természetesen nem vonatkozott, azokat a barátnőim taposták nap nap után, míg én a levegőből követtem őket, a párom pedig autóval ment előre a következő szálláshelyre, hogy előkészítse a bográcsot az aznapi vacsorához. Életem legszebb és legizgalmasabb kirándulása volt ez.

Az új hobbim egészen váratlan dolgokat is hozott magával. A repülős élményeimről blogot vezetek, a téli időszakban, amikor pihen a felszerelés, rákaptam az ernyőminták és ejtőernyősruhák tervezésére. Azt hiszem, melléküzemben bele is fogok vágni ezek gyártásába hamarosan.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top