Kétezer évesnél is régebbi szöveget tartalmaz ez a kis zsebkönyv. Mégsem jutott a régi könyvtárakban porosodó elfeledett művek sorsára, mert az örök emberi értékekről szól, és a bensőnkből fakadó lelki növekedés igényére való ráébredésről. Bár a tanácsok időnként nem alkalmazhatóak azonnal, könnyedén, mégis úgy tűnik, mintha rajtuk keresztül saját belső hangunk szólalna meg. Ez a hang nem mások vagy a körülmények megváltozására hívja fel figyelünket, hanem mindig azzal szembesít, ami a legközelebb áll hozzánk, a világnak azzal az egyetlen részével, amelynek nemesítése és tisztítása csakis tőlünk függ: saját lelkünkkel.
Fordításunkban gördülékenységre és érthetőségre törekedtünk, hogy a Dhammapadát valóban mindennapi használatra ajánlhassuk. A felhasználás módja az olvasótól függ: az aprólékos tanulmányozás legalább annyira illik hozzá, mint az időnkénti fellapozás.
Buddha mondatai szembesíthetnek valamelyik gyengeségünkkel vagy éppen dicsérhetnek, de mindig arra ösztönöznek, hogy elmélkedjünk életünkről és igyekezzünk: “Nagy dolog embernek születni, s az ember élete szüntelen törekvés.”
Az Új Akropolisz Kiskönyvtára modern és klasszikus, kis terjedelmű irodalmi, tudományos és filozófiai jellegű művek megjelentetését tűzte ki célul. A témakörök sokszínűsége ellenére kiadványaink szellemisége hasonló: a mindenkori emberi kérdésekre adnak választ.
A Dhammapádához Buddha alakja kapcsolódik, hiszen az ő tanításait olvashatjuk e műben. Buddha, az emberiség egyik nagy tanítója kemény próbákat állt ki, míg végül kijutott a születés és halál körforgásából. Nevének jelentése: a Felébredett, avagy a Megvilágosodott. Alaptanításai, a Négy Nemes Igazság és a Nemes Nyolcrétű Ösvény a megszabadulás útját tárja elénk. Emellett az arany középutat hirdette, vagyis azt, hogy tartózkodjunk a végletektől, mind a gyönyörökben való elmerüléstől, mind az önsanyargatástól. Buddhát eredetileg különféle szimbólumokkal ábrázolták, amelyek tanítására és tanítói tevékenységére utaltak. Ilyen az üres trón, a bódhi-fa, (a bölcsesség fája, mely alatt elérte a megvilágosodást) vagy a lábnyoma. Később kezdték csak emberalakban is megjeleníteni. Az őt ábrázoló kisplasztikán görög hatás fedezhető fel, mely a fennmaradt legrégebbi buddhista építményeken és szobrokon is látható. Buddha lezárt szemhéjai mély elmélkedését tükrözik. A fejtetőn látható konty a megvilágosodottság állapotára utal. A szoborfej eredetijeként egy 3. századból származó gandharai Buddha-szobor szolgált.
Az Új Akropolisz kézművesműhelyében kézzel festett kisplasztikák készülnek, melyek a világ nagy kultúráinak legszebb örökéből varázsolnak egy kis színfoltot otthonunkba.