A Kaméleon egy olyan szélhámos története, akinek életformája a hazudozás. Egy olyan férfié, akinek ezer arca van, úgy váltogatja külsejét, mint egy igazi kaméleon. Sebezhető, labilis, önbizalom hiányos nőket szemel ki, majd lelép a pénzükkel. „A nők mindig azt hiszik el, amire vágynak. Nem én csapom be őket, ők csapják be magukat.” – mondja a főszereplő a filmben.
Intelligens bűvész, aki a szerelem illúziójáért cserébe mindentől megfosztja kiszemeltjét. A filmbeli szélhámost Nagy Ervin alakítja, míg segítőtársát Trill Zsolt. Igazi csapatmunka az övék: együtt nyomoznak az áldozat után, aztán a társ besegít az „előadásban”, felbukkanásával megerősíti partnerének, az átváltozó művésznek aktuális imidzsét. Legyen az éppen orvos, ügyvéd vagy építész.
Nagy Ervin a szerepéről: “Mániákus hazudozó, de nem kedvtelésből hazudik, hanem azért, hogy nőket csábítson el, elszedje a pénzüket és meg tudja változtatni az életét. Azt a sorsot, amibe beleszületett. Van egy társa: Tibi, akivel együtt különböző módszerekkel kicsalják a nőktől a pénzt. Gábor mindennek ellenére nem ellenszenves, egy nagy kaliberű sármőr, aki minden nőnek rátapint a legsebezhetőbb pontjára és azt hazudja, amit elvárnak tőle: szerelmet.”
Amikor a különleges módszeréről ismert pszichiáter (László Zsolt) rendelőjében rátalál egy különleges lány anyagaira, úgy érzi, ezt az esélyt nem hagyhatja ki.
A jól bevált, megszokott metodikát megzavarja tehát egy olyan fiatal nő felbukkanása, aki csöppet sem illik bele a könnyű áldozatok sorába. De Gábor kihívásra vágyik és Tibivel együtt nyomozni kezd a híres balerina, Hartay Hanna után. A budapesti balett-táncost Hámori Gabriella alakítja.
„Egy nagyon ambíciózus balerinát játszom, akinek a karrierje kettétörik. Volt egy balesete, és most térdműtétre van szüksége. Az apukája milliomos, tehát ő egy elkényeztetett lány, aki hozzászokott a legjobb életminőséghez. Arra teremtették, hogy táncoljon, és ez mindennél fontosabb számára, minden más ezután következik. A történet több szálon fut, és minden szál más atmoszférájú, nagyon sokrétegű. Iszonyú sok fordulat van a történetben, és nagy az egymásra utaltság két ember között, és ez teszi izgalmasan játszhatóvá.”
Hanna „megszerzése” olyannyira kihívássá válik Gábor számára, hogy egyre bonyolultabb hazugságokba keveredik. Megismerkedik a neves ortopédorvossal, Dr. Marton Ferenccel (Kulka János), aki talán segíthet Hanna térdsérülésén, majd egy sztárolt sorozatszínésszel (Csányi Sándor), akinek leghőbb vágya az érvényesülés, egy szerelmes, gazdag fiatalemberrel (Makranczy Zalán), aki nem nézi jó szemmel udvarlását és egy apával (Barbinek Péter), aki mást gondol lánya jövőjéről, mint maga a lány.
A hazugságok hálója pedig egyre szorosabban feszül a szélhámos körül.