– Nem egy albumon hallhattuk már a hangodat, ám ez lesz az első önálló lemezed. Miért vártál vele ennyi ideig?
– Lemezkészítéssel már gyerekkorom óta van dolgom. A Rádió Gyermekkórusában énekeltem, sok felvétel készült velünk. Azt a közösséget felváltotta a Budapesti Operettszínház társulata. Mikor musicalválogatásokon, vagy akár a színházban játszott darabok kapcsán énekeltem lemezen, akkor is mindig a szóló hangomat hallattam, de egy szerep keretein belül. El kellett telnie néhány évnek, mire rávettem magam, hogy kipróbáljam szólóban is. Ez bátorság kérdése is, hiszen egy szerep mögött nem kell mindent vállalni magamból, ez viszont egy jóval személyesebb album. Magyar slágerek feldolgozásai vannak rajta. A producerem, Perjés János adta meg a végső lökést, hogy végül most elkészül ez az anyag. A megvalósítás pedig a zenei vezető Elek Norbert tehetségét dicséri, aki a dalokat úgy hangszerelte meg, ahogy az én szívemben szólnak.
– Manapság mindenki musical lemezeket készít. Te miért popdalokat válogattál össze?
– Saját magam számára nem jelent kihívást az, ha ugyanazokat a dalokat éneklem fel újra, amiket minden este előadok a színpadon. Aki ezeket akarja hallani, az eljön a színházba. Sokat énekeltem én Katona Klári, Cserháti Zsuzsa, Kovács Kati dalait, és érdekelt, hogy hogyan lehetne ezeket mai formában átmenteni a jövő számára. Sok féle zenei stílus között ugrálunk, ezeket az én lényem fogja át. Egy színésznő vagyok, aki összeválogatta azokat a dalokat, amik az ő lelkének fontosak.
– Ha egyet kellene választanod a lemez dalaiból, melyiket mutatnád meg a közönségnek?
– Kaszás Attila egyik lemezén szerepelt az Elfelejtett bossanova. Nekem ő nagyon kedves kollégám volt, és azt érzem, hogy ő azóta is velem van ezekben a sorokban, és sokat segít nekem. Az én adaptálásomban egészen más lett, hiszen én ezekről az érzésekről egészen máshogy gondolkodom, vagy beszélek.
– Kaszás Attila mellett Cserháti Zsuzsa három slágere is felkerült a te lemezedre. Máshogy állsz egy olyan dalhoz, aminek az eredeti előadója már nem lehet köztünk?
– Biztos, hogy kicsit máshogy éneklem az ő dalaikat, talán több tisztelettel is. De ott van például Katona Klári dala, a Titkos szobák szerelme, ami szintén legalább annyira mélyre nyúl. Az életemnek volt egy része, ami titkos szobákról szólt, és most vállalom ezt a fejezetet. Tartott, ameddig tartott, a női részem megismerésében is segített, most pedig ki is éneklem mindezt magamból. Az egész album a női lényemnek egy- egy állomásáról szól. Lesz rajta egy tinédzser, egy gyermek lelkületű, egy vamp nő, és egy kiismerhetetlenül homályos Ágota ezen a válogatáson.
– Nem féltél ettől az intim kitárulkozástól?
– Kicsit zavarba hoz az egész. Most fogom egyben hallani az albumot, és lehet, hogy jóval több kiderül majd rólam, mint amennyit terveztem. Nem baj ez. A színházban átfolyatom magamon a szerepet, itt viszont állok a stúdióban, és megkérdezi a hangszerelő, hogy mit szeretnék. Sokkal kreatívabb munka ez, szabadabb kezet kaptam, ennek nagyon örülök, de azért próbára is tesz. Jó tanulság volt, hogy ha megkérdezik, akkor pontosan tudom, hogy mit akarok.
– Ahogy a dalok címét nézem, egészen sokszínű lett ez a lemez…
– Engem érdekelnek a különböző stílusok. A színházban is a klasszikus nagy musicaleken át a klezmeren át, egészen a rockos szerepekig, annyi féle szerepet játszhattam már. Egy színésznő akkor érdekes, ha több stílusban tud mozogni. Nagy lehetőség is ez. Életünkben is annyi féle szerepen megyünk keresztül, ez jó esetben így van egy színésznő karrierjének állomásaiban is.
– Két vendéget hívtál, különféle műfajból az albumra.
– Igen, a Menyasszonytánc című darab egyik dalának pop átiratában természetesen színpadi partneremmel, Mészáros Árpád Zsolttal énekelek. Ő az a férfi partnerem a színpadon, aki mellett minden szerepben igazi nőnek érzem magam. Másik vendégem Szakcsi Lakatos Béla, akivel a muzsikálás maga a Szabadság! Óriási megtiszteltetés és öröm, hogy az ő zongorajátékára és szerzeményére énekelhetek. De zenél velem Kutik Rezső gitárművész is, aki Papadimitriu Athina kolléganőm állandó zenésztársa és a Kaszás Attila dalban játszik.
Névjegy:
Édesapja, Siménfalvy Lajos színművész volt, színészdinasztia sarja. Ágota hat éves korától tagja a Magyar Rádió Gyermekkórusának, Reményi János vezetésével, így a világ számos országában énekelt komolyzenei, templomi koncerteken és az MRT hangfelvételein. Tíz évig tanult zongorázni, nyolc éves korától balett, jazz-balett, step, színpadi táncképzést kapott. Innen került a Lakner Lívia által vezetett Guttenberg Gyermekszínházba, ahol három évig szerepelt gyerekdarabokban. Középiskolai tanulmányait a Városmajori Gimnázium zenei tagozatán folytatta, tagja volt a színjátszó körének, így került a Pinceszínház akkor alakuló társulatának növendékei közé. Ezután felvételt nyert az Operett színház stúdiójába, első nagyszínpadi szerepe, Dobostorta című operettben volt. Egy válogatás során megkapta a Veszprémi Petőfi Színház West Side Storyjának Anitáját, majd felvételt nyert a Színház- és Filmművészeti Egyetem operett- musical szakára, Szirtes Tamás és Léner Péter osztályába. Az egyetem után a Budapesti Operettszínházba szerződött, amelynek azóta is tagja.
Fontosabb szerepei: Muzsika hangja-Mária, Gólem- Mirjam, Lili bárónő- Clarisse, Mozart!- Constanze, West Side Story- Anita, Cabaret- Kost kisasszony, Sweet Charity- Charity, Dühöngő Ifjúság- Helena, Bál a Savoyban- Daisy, A Szépség és a Szörnyeteg- Komód, Menyasszonytánc- Rózsi, Só és Cukor- Nő, Rudolf- Larisch grófnő, Rómeó és Júlia- Capuletné, Abigél- Horn Mici, Ibusár- Jolán
Díjai: Súgó Csiga- díj, Bársony Rózsi Emlékgyűrű
Siménfalvy Ágota új CD-jéről bővebben itt olvashatsz »