A lehetőségek tárháza
A szemüvegválasztást természetesen arcformánk, hajszínünk, öltözködési stílusunk is befolyásolja. Az sem hagyható figyelmen kívül, hogy milyen alkalommal szeretnénk viselni a napszemüveget. Hétköznapokon, autóvezetés közben és munkába menet viselhetünk klasszikus formájú modelleket, melyek nem túl hivalkodóak. A nagy divatházak – például Armani, Cartier, Chanel, Christian Dior, Gucci, Karl Lagerfeld, Prada, Valentino vagy Versace – is évről évre kínálnak saját tervezésű napszemüveg kollekciót. Ezek az igényes kivitelű darabok rendszerint magukon hordozzák a cég jellegzetességeit, valamint emblémával ellátottak.
Megfelelő védelem
Abban sem kell kételkednünk, hogy ezek a jobb darabok megfelelő UV-védelmet biztosítanak a tűző napfényben. Hogyha szeretnénk naponta váltogatni napszemüvegünket, a hagyományos formájú és színű modelleken kívül beszerezhetünk egy-két feltűnőbb árnyalatú, illetve különleges keretű változatot. Így pillanatnyi hangulatunk és ruháink színe szerint tehetjük fel például narancssárga, pink, türkiz vagy lila keretes kedvencünket.
A hetvenes évek jellegzetes, nagy méretű napszemüvegeit ismét felfedezhetjük az üzletekben. A vastag keretes vagy keret nélküli modellek igen nőiesek, lencséjük gyakran apró strasszokkal díszített. Főként a fiatalok körében hódítanak a futurista stílusú modellek. Ezek a szuperkönnyű napszemüvegek gyakran fémkeretesek és kifejezetten lendületes formájúak. Az eredetileg sportolóknak tervezett napszemüvegek nagyon gyorsan népszerűvé váltak a hétköznapi viseletben is. E formatervezett darabok fekete, ezüst, illetve feltűnő, világosabb árnyalatokban pompáznak. Formájuk lehet egészen keskeny, valamint szélesebb csík alakú.