Öltözködjünk

Karcsúsodj okosan!

Tombol a tavasz, szikrázik a napsütés, és mi önfeledten vetjük le feleslegessé vált téli ruhadarabjainkat! Bár valljuk be, ezzel egyidõben kicsit aggódunk is, hogyan tûnjünk minél karcsúbbnak. Lássuk a titkos receptet!

Fotó: ESCADA
1.Első lépés

Elsőként érdemes eldöntenünk, hogy elfogadjuk testi adottságainkat, és nem próbálunk görcsösen másnak látszani, mint amilyenek vagyunk. Ezután viszont következhet a játék a színekkel, mintákkal és fazonokkal. Ha ügyesen választunk ruhaneműket, és jól társítjuk hozzájuk a kiegészítőket, a tükörbe nézve magunk is meglepődhetünk az összhatáson. Hiszen a végeredmény olykor felülmúlja minden reményünket.  
   

Fotó: Orsay
2. Kerüljük a túl szűk ruhákat!
  
Talán a leggyakoribb hiba, amelyet a nők elkövetnek az öltözködésben, az, hogy túl szűk ruhákat viselnek. Ez nem csak a molett alkatúakra jellemző. Sok átlagos idomokkal rendelkező nővel is előfordul, hogy sajátjánál egy számmal kisebb konfekcióméretű nadrágba, szoknyába vagy felsőrészbe préseli bele magát. Mostanában, a sztreccsanyagok korában főleg könnyű abba a csapdába esni, hogy azt a méretet választjuk, amibe még éppen beleférünk. Ilyenkor még a legkisebb súlyfelesleg is többnek hat, mert csúnyán, hurkaként mutatkozik.

Fotó: GAP
3. Éljünk a színek optikai hatásával!

A sötét színek karcsúsítanak, a világosak kövérítenek. Ez természetesen igaz, de nem azt jelenti, hogy aki nem nádszálkarcsú, annak tetőtől talpig feketébe kellene öltöznie. Pláne nem tavasszal! Sokat számít az, hogy melyik ruhaneműből viselünk világosabbat vagy sötétebbet, illetve az öltözéken belül hogyan társítjuk a színeket. Akinek az alsóteste szélesebb, az szoknyából vagy nadrágból válasszon sötétebbet felsőrészénél. Aki viszont deréktól fölfelé testesebb, az blúzból, pulcsiból, pólóból hordjon sötétebb színűt, mint szoknyája vagy nadrágja. A „mint” szónak fontos szerepe

Fotó: ESCADA
van. Ugyanis az egymás mellé kerülő árnyalatok összhatása eredményez optikailag vékonyabb alakot. Ezért nem kell ragaszkodni a feketéhez. Helyette választhatunk például sötétkéket vajszínnel vagy pasztelltónusokkal, ibolyalilát pinkkel vagy rózsaszínnel, sötétkekit bézzsel vagy drappal, valamint mélybarnát naranccsal vagy türkizzel.      
       

4. Ismerjük meg az előnyös mintákat!

A minták között nem nehéz eligazodnunk, ha ismerünk néhány alaptételt. Ha karcsúbb hatást szeretnénk elérni, vízszintes helyett függőleges csíkosat válasszunk. Lehetőleg az alapszín legyen a sötétebb, a csík a világosabb. Kerüljük a nagyléptékű mintákat, amelyek tenyérnyi motívumokból állnak. Nagyvirágos ruhaneműk helyett például válasszunk mille fleurs, azaz ezer virág mintájú modelleket. Az apró virágokkal borított, pasztellszínű ruhaneműk most újra divatosak.  

Fotó: GAP
5. Rafinált fazonok, cseles szabásvonalak!

Általában elmondható, hogy a hosszanti szabásvonalak, amelyek függőlegesen osztják meg az alakot, keskenyítő hatásúak. Tehát bármilyen ruhanemű esetén vékonyítanak.

A top fölött, nyitva viselt blézer vagy blúz ugyancsak a függőleges vonalakat hangsúlyozza, ezért slankít.  

A V-nyakkivágás nemcsak a nyakat hosszítja, hanem az egész felsőtestet nyújtja.

Alapszabály, hogy ha szeretnénk vékonyabbnak tűnni, minél kevesebb helyen osszuk meg keresztben alakunkat a ruhadarabokkal. Vagyis kerüljük az egymás alól kilógó felsőrészeket, és szoknyából inkább hosszabbat viseljünk.
A felsőrészek közül sokaknak előnyös a tunika. Az egyenes, enyhén karcsúsított vagy A-vonalú modellek nyújtják az alakot, és leplezik a szélesebb csípőt.

Fotó: Orsay
Az ék alakban végződő, hosszú felsőrészek hasonlóan ideálisak, akár moletteknek is. 

A köldök fölött végződő topok, mivel keresztben „vágják el” a derékrészt, szélesítenek, csak karcsú derekúaknak előnyösek!

A ruhák közül az elöl végig gombos modellek keskenyítik viselőjüket.
A húszas évek Charleston-ruháit idéző, ejtett derékrészű modellek azoknak is jól állnak, akiknek nem karcsú a dereka. 

Fotó: Orsay
Az ék alakban szabott derékrészű ruhák és a fűzőszerű felsőrésszel készült modellek rendkívüli módon kiemelik, illetve fokozzák a karcsúságot.

A szoknyák közül a trapézvonalú segít leplezni a széles csípőt, az erős combokat, és egyben vékonyabbnak mutatja a derekat.

A gloknis fazonú, ferde szálirányú anyagból szabott, hosszú szoknya lágyan követi az alakot, és cselesen leplezi a plusz kilókat. 

A csípőig sima, onnan kis rakásokkal bővülő maxiszoknya ápol és eltakar, ideális körte alakúaknak.

A nadrágok közül az egyenes vonalú áll jól a legtöbb alakon.  

A trapéz szárú előnyös moletteknek is, mert a lefelé bővülő szár ellensúlyozza a szélesebb csípőt és az erős combot.


Fotó: Orsay
6. Kiegészítők a nyaklánctól a cipősarokig
 
Tévedés, hogy a derékon hordott öv karcsúsít. Ez csak akkor igaz, ha viselője darázsderekú. Ezért mindenki fontolja meg viselését. Azonban a lazán felcsatolt, V-alakban leengedett öv vékonyabbnak mutatja az alakot.

A bizsuk közül a hosszú nyakláncokkal nyújthatjuk alakunkat. 

A hosszanti csíkos harisnyák és a magas sarkú cipők pedig nemcsak lábunkat hosszítják, hanem magasságunkat is növelik optikailag, illetve valós centimérekben mérve is.

Fotó: Nina Ricci

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése