Olvasnál még? Kattints a legfrissebb hírekért! |
FitBot a becsületes neve annak a próbababának, vagy inkább robotnak, amelynek segítségével végre megszűnhet a legnagyobb probléma, ami miatt eddig sokan ódzkodtak az online ruhavásárlástól. A vásárló adatai alapján a baba felveszi az ember alakját: így virtuálisan lehetővé válik a megvásárolni kívánt ruhadarab felpróbálása.
FitBot a becsületes neve annak a próbababának, vagy inkább robotnak, amelynek segítségével végre megszűnhet a legnagyobb probléma, ami miatt eddig sokan ódzkodtak az online ruhavásárlástól. A vásárló adatai alapján a baba felveszi az ember alakját: így virtuálisan lehetővé válik a megvásárolni kívánt ruhadarab felpróbálása.
A FitBotok rugalmas panelekből állnak, s ezeket különböző formák és méretek ezreinek kombinációira lehet beállítani. A vásárlóknak csak ki kell tölteniük egy adatlapot, aztán már nézegethetik is magukon a kiválasztott darabokat. A fejlesztők ígérete szerint az online női vásárlók 85 százalékának testformáját le tudja majd másolni a FitBot. Az új technológiát kifejlesztő vállalat, a Fits.me vezetője, Heikki Haldre szerint az új FitBot próbababa mindenféle testformára alakítható, így a nők sokkal biztonságosabban tudnak az interneten ruhát vásárolni. A Fits.me fotót készít a próbákról, és a fotókat egy, a vásárlók számára hozzáférhető adatbázisban tárolja.
A találmány egy férfiingeket árusító cégnél, a Hawkes & Curtisnél egy ideje már működik. Először a férfirobotot alkották meg, a női testre adaptálható baba kifejlesztése ugyanis több munkát igényelt. A Hawes & Curtis e-kereskedelmi vezetője elmondta, hogy a Fits.me fejlesztésének köszönhetően 57 százalékkal nőtt az új vásárlóik száma, és nemzetközi szinten megduplázták a forgalmukat. Úgy gondolják, hogy az interneten kereskedő valamennyi minőségi divatcég számára követelmény lenne a szolgáltatás bevezetése.
A fejlesztést nemcsak az motiválta, hogy lehetővé váljon a virtuális ruhapróba: a szakemberek százezer felhasználótól begyűjtött információk alapján azt állapították meg, hogy a vásárlók csaknem fele a konfekciótól eltérő méretet választ.