A Mintel intézet által végzett kutatás szerint vásárláskor az első számú mumus a próbafülke: a válaszadók majdnem fele ki nem állhatja, ha próbálgatnia kell. 41 százalékukat az ábrándítja ki, hogy nem kap olyan ruhákat, amik divatosak és a testalkatához is passzolnak, 27 százalék viszont arra panaszkodott, hogy nehezen talál olyan boltokat, ahol a korának és az aktuális trendeknek egyaránt megfelelő holmikat árulnának. A legnehezebb helyzetben a kisgyerekes anyukák vannak, mivel esetükben az itt felsorolt problémák gyakran egyszerre vannak jelen.
A piackutató elemzése szerint a nehéz gazdasági helyzet hatására negyedével nőtt a kereslet a minőségi ruhaneműk iránt: darabszámra kevesebb, viszont jobb minőségű, tartósabb, strapabíróbb ruhákat vásárolunk.
Az online ruhavásárlás is egyre inkább felfutóban van, különösen a 16–24 éves korosztály körében.